Amaç: Bu araştırmada Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklara ilişkin algı ve farkındalıklarının belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı kesitsel tipte olan bu araştırma Şubat-Nisan 2022 tarihleri arasında X Meslek Yüksekokulu ve Y Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören 421 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak ‘‘Otizm Spektrum Bozukluğu Farkındalık Anketi’’ kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin %52,3’ü OSB hakkında bilgi sahibi olduğunu bildirmektedir. OSB’ye yönelik bilgi kaynağı %78,6 ile en fazla internet, sosyal medya, televizyondur. Katılımcıların %69,6’sı OSB hakkında bilgi/daha fazla bilgi edinme istediğinde bulunmaktadır. OSB hakkında bilgi sahibi olduğunu bildiren öğrencilerin en fazla Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetler bölümünde (%40,9) olduğu görülmektedir. Bunu sırasıyla Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümü (%19,5) ve Sağlık Bakım Hizmetleri Bölümü (%11,4) izlemektedir. OSB hakkında kadın öğrenciler erkek öğrencilere göre daha fazla bilgiye sahiptir (p=0,006). İl merkezinde uzun süre yaşayan katılımcıların, ilçe ve köy/kasabada yaşayanlara göre OSB hakkında bilgi sahibi olma oranı yüksektir (p=0,013). ‘‘Otizm erkeklerde kadınlardan daha sık görülür’’ önermesi öğrencilerin hem en az doğru bildiği önermedir (%21,4) hem de en fazla fikrim yok (%62,5) yanıtında bulunduğu önermedir.
Sonuç: OSB hakkında bilgi sahibi olma durumunu bazı sosyo-demografik özellikler ve üniversitede okunulan bölüm olumlu yönde etkilemektedir. Ancak önermelerde sosyal damgalanmaya ilişkin yanıtlar azımsanmayacak düzeydedir.
Otizm spektrum bozukluğu çocuklar farkındalık üniversite öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |