Liderlik doğuştan değil, eğitim ve deneyimle edinilen bir değer olarak kurumsal hayatta karşımıza çıkmaktadır. Etkili lider iletişimi, yalnızca kurumsal iletişim sürecini verimli kılmamakta, aynı zamanda kriz yönetim süreçlerinin de başarıyla sonuçlanmasını sağlamaktadır. Tüm bu yönleriyle, etkili lider iletişiminin şirketlerin geleceği üzerinde belirleyici olduğu vurgulanabilir. Mevcut çalışma, otoriter ve transaksiyonel liderlik modelleri ile kriz yönetim süreçleri arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Belirlenen ilişkinin incelenebilmesi için seçilen vaka çalışmaları The Martha Stewart Living Omnimedia Company ve The United Airlines skandalları olmuştur. Mevcut değerlendirme, yalnızca kriz süreçlerine yoğunlaşmamakta, aynı zamanda kurumsal liderlerin kriz iletişimini ve yönetimini ne şekilde gerçekleştirdiklerini eleştirel bir bakış açısıyla ortaya koymaktadır.
Leadership quality is not an innate, but a value gained through education and experience. Leader communication is also a very critical process in order to make corporate communications that become more dynamic, more efficient and to perform risk management effectively. With these aspects, leader communication can be decisive for the future of companies, as we have seen in many examples in recent years. The current study aims to explore how authoritative and transactional leadership styles can fall short during crisis resolution processes. As case studies, the crises experiences by The Martha Stewart Living Omnimedia and the United Airlines companies are explored. The exploration is not solely limited with the crisis process, but also includes examination of the efficiency of leadership styles embraced.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2020 |
Submission Date | July 20, 2020 |
Acceptance Date | September 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 4 |