Çalışma öğretmen adaylarının sanal sınıf ve yüz yüze öğretme ortamında yaşadıkları öğreticilik deneyimlerinin değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada tamamlayıcı karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri Eğitimi Bölümü 3. sınıfında okuyan ve Özel Öğretim Yöntemleri I ve II derslerini alan 40 öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışmaya katılan öğretmen adaylarının yaşları 21-27 arasında değişmektedir. Öğretmen adaylarının 12’si kadın, 28’i erkektir. Görüşmeler öğretmen adaylarının tamamı ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının öğretim sürecini iki farklı öğretim ortamında deneyimlemesinin hemen ardından, çevrimiçi öğretim deneyimi anketi I ve II formu aracılığıyla nicel veriler toplanmıştır. Bunu takiben öğretmen adaylarının öğretmenlik deneyimleri hakkında detaylı bilgi almak için tüm öğretmen adaylarıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler ve öğrencilerin sanal sınıf ve yüzü yüze öğretme ortamında öğretici rolünü gerçekleştirirken algıladıkları kaygı, motivasyon, performans ve verimlilik düzeylerinin karşılaştırılmasında Wilcoxon İşaretli sıralar testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analizlerden yararlanılmıştır. Çalışma sonunda öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun öğretmen-öğrenci etkileşimi ve göz teması kurma gibi nedenlerle yüz yüze öğretme ortamını tercih ettiği belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının sanal sınıf ve yüzü yüze öğretme ortamında öğretici rolünü gerçekleştirirken algıladıkları kaygı düzeyleri açısından anlamlı fark görülmezken; algılanan motivasyon, algılanan performans ve algılanan verimlilik açısından yüz yüze öğretme ortamındaki öğretme deneyimi lehine anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Sonuçlar ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
The study was carried out with the aim of evaluating the pre-service teachers' teaching experiences in virtual classroom and face-to-face teaching environment. Complementarity mixed research method was used in the study. The study group of the research was composed of 40 pre-service teachers. Quantitative data was collected through the online teaching experience questionnaire I and II form, immediately after the pre-service teachers experienced the teaching process in two different teaching environments. Following this, semi-structured interviews were conducted with all the pre-service teachers in order to obtain detailed information regarding their teaching experiences. In the analysis of quantitative data, descriptive statistics and Wilcoxon Signed Rank test was used to compare the perceived anxiety, motivation, performance and efficiency levels of the pre-service teachers while performing the teaching role in virtual classroom and face-to-face teaching environment. In the analysis of qualitative data, descriptive content analyses were used. As a result of the study, it was determined that the majority of the pre-service teachers preferred face-to-face teaching environment for such reasons as teacher-student interaction and eye contact. While there was not a significant difference in terms of the anxiety levels perceived by the pre-service teachers during performing the teaching role in virtual classroom and face-to-face teaching environment, it was determined that there was a significant difference in terms of the perceived motivation, perceived performance and perceived efficiency on behalf of face-to-face teaching experience. Limitations and implications of the findings are discussed and future directions are provided.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2021 |
Submission Date | August 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 |