Psikolojik danışma becerileri,
rehberlik ve psikolojik danışmanlık mesleğinin en önemli öğesidir. Psikolojik
danışman adayları lisans eğitimlerinde, bireyle psikolojik danışma uygulaması
dersi kapsamında önceden teorik olarak öğrendikleri bu mesleki becerileri
uygulama fırsatı bulurlar ve bu uygulamalara yönelik süpervizyon desteği
alırlar. Bu çalışma, grup süpervizyonunun psikolojik danışman adaylarının
psikolojik danışma özyeterliğine etkisinin incelendiği karma desen bir
araştırmadır. Nicel veriler, Psikolojik Danışma Özyeterlik Ölçeği; nitel
veriler ise Psikolojik danışman adaylarının değerlendirme raporlarından elde
edilmiştir. Nicel bulgular, grup süpervizyonunun psikolojik danışma
özyeterliğinin tüm alt boyutlarında (keşif, içgörü, eylem, ilişkide çatışmalar,
danışan problemleri) etkili olduğunu göstermiştir. Bu bulguyu destekleyen nitel
bulgular ise katılımcıların yanıtlarının duygular, mesleki gelişim,
destekleyiciler ve güçlükler olmak üzere dört temada ayrıştığını ortaya
koymuştur. Sonuç olarak bu araştırmadan elde edilen bulgular, bireyle
psikolojik danışma uygulaması dersi kapsamında yürütülen grup süpervizyonunun
adayların psikolojik danışma özyeterlik algılarını olumlu yönde etkilediğini
göstermiştir. Buna bağlı olarak psikolojik danışman eğitiminde mesleki
becerilerin kazandırılmasının yanı sıra adayların psikolojik danışma
özyeterliğini de artırmanın dikkate alınması önerilmiştir.
Grup süpervizyonu psikolojik danışma özyeterliği psikolojik danışman adayları psikolojik danışma becerileri
Psychological counseling skills are the most
important part of the psychological counseling profession. Psychological
counseling candidates have the opportunity of performing these professional
skills previously learned theoretically within the practice course of
psychological counseling with another person during their undergraduate
education and they receive supervision support for these practices. This study
presents mixed-pattern research examining the effect of group supervision on
the psychological counseling self-efficacy of psychological counselor
candidates. Quantitative data were obtained from Counselor Activity
Self-Efficacy Scale and qualitative data was obtained from the evaluation
reports of the psychological counselor candidates. The quantitative findings
show that group supervision is effective on all the subscales (exploration,
insight, action, conflicts in relationships and client problems) of
psychological counseling self-efficacy. The qualitative results backing up
these findings prove that the responses of the participants can be divided into
four categories of emotions, professional development, boosters, and
difficulties. As a result, the findings of this research showed that the group
supervision carried out in the individual psychological counseling course
positively affected the psychological counseling self-efficacy perceptions of
the psychological counselor candidates. Based on these findings, it has been suggested
to take into consideration the improvement of the self-efficacy levels of
psychological counselor candidates as well as the acquision of professional
skills in counselor education.
Group supervision psychological counseling self-efficacy psychological counseling candidates psychological counseling skills
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2018 |
Submission Date | July 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 4 |