BibTex RIS Cite

The Evaluation of the Implementation Process of Science and Technology Course Curriculum in Elementary Education According to Teachers’ Opinions

Year 2013, Volume: 3 Issue: 2, 172 - 186, 23.07.2016

Abstract

The aim of the current study is to evaluate the implementation process of the Science and Technology course curriculum based on teachers’ opinions in schools with different socioeconomic status (SES). The sample of the current study includes Science and Technology teachers in elementary schools; two of them have high SES, two have middle SES, and two have low SES. These elementary schools were chosen from low- to middle and high SES elementary schools in central district of Sakarya via stratified sampling. The teachers’ opinions about the competence of the implementation of the program were obtained by semi- structured interview. The obtained qualitative data was analyzed via content analysis. It was founded that the current program is superior to the old one according to teachers’ opinions. However, several factors prevent the implementations of the program, such as insufficient time, insufficiency of materials, individual differences, the population density in some units, class crowding, unprepared students to lessons, placement test (special name is SBS in Turkey), and the process of preparation to exams city- wide, the inappropriateness of the activities to students’ level, the unawareness of parents, the difficulty in the access to the sources for students who are not capable of

References

  • Adıgüzel, A. (2009). Yenilenen ilköğretim programının uygulanması sürecinde karşılaşılan sorunlar. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl 9, Sayı 17, 77-94.
  • Akbaşlı, S. (2011). Öğrenme ve öğretme sürecinin yönetimi. Gülşen, C. (edt.), Kuram ve uygulamada sınıf yönetimi (ss. 61-100) İçinde, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Akdeniz, A., Yiğit, N. ve Kurt, Ş. (2002). Yeni fen bilgisi öğretim programı ile ilgili öğretmenlerin düşünceleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri (16-18 Eylül, Ankara, ss. 93- 97, http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/b_kitabi.htm, 12.02.2011 tarihinde erişildi).
  • Aydın, S. ve Çakıroğlu, J. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri: Ankara örneği. İlköğretim Online, 9(1), 301-315.
  • Ayvacı, H. Ş. ve Devecioğlu, Y. (2009). Yeni program ve öğretmenlerin yenilikçi bakış açıları. I. Uluslar arası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresinde sunulan bildiri (1-3 Mayıs, Çanakkale, ss. 1-13). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Bağdatlı, A. (2005). Değişen ilköğretim programlarındaki 4. sınıf fen ve teknoloji dersinin taslak öğretim programının, öğrenci başarısına etkisi ve sınıf öğretmenlerinin programa ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bantwini, B. D. (2010). How teachers perceive the new curriculum reform: lessons from a school district in the eastern cape province, South Africa. International Journal of Educational Development, 30, 83-90.
  • Bayrak, B. ve Erden M. A. (2007). Fen bilgisi öğretim programının değerlendirilmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (1), 137-154.
  • Bulut, İ. (2008). Yeni ilköğretim programlarında öngörülen öğrenci merkezli uygulamalara ilişkin öğretmen görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 56, 521-546.
  • Çınar, O., Teyfur, E. ve Teyfur, M. (2006). İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin yapılandırmacı eğitim yaklaşımı ve programı hakkındaki görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (11), 47-64.
  • Dellalbaşı-(Kılıç), H. (2010). İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzincan: Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Doğan, Y. (2009). Fen ve teknoloji dersi etkinliklerinin benimsenme ve uygulanma düzeyinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • EARGED (2006). T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Temel Eğitim Destek Programı Öğretim Programlarının-İlköğretim 6. Sınıflar Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler-Değerlendirme Raporu. Ankara: Eğitim Araştırma ve Geliştirme Daire Başkanlığı.
  • Ercan, F. (2007). 2004 Fen ve teknoloji dersi 4. ve 5. sınıflar öğretim programına ilişkin görüşler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erdoğan, M. (2007). Yeni geliştirilen dördüncü ve beşinci sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programının analizi: nitel bir çalışma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (2), 221-254.
  • Ersoy, E. (2008). İlköğretim I. kademe fen ve teknoloji dersindeki ölçme değerlendirme uygulamasının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Fidan, N. (1997). Eğitim psikolojisi-okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Gözütok, F. D., Akgün, Ö. E., Karacaoğlu, Ö. C. (2005). İlköğretim programlarının öğretmen yeterlilikleri açısından değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumunda sunulan bildiri (14-16 Kasım, Kayseri, ss. 17-40). Ankara: Sim Matbaası.
  • Gündoğar, A. (2006). 2005-2006 Yılında değişen ilköğretim programının uygulanma durumu (Adıyaman ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güneş, T., Şener-Dilek, N., Hoplan, M. ve Güneş, O. (2012). Fen ve teknoloji dersinin öğretmenler tarafından uygulanması üzerine bir araştırma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 15-23.
  • Hardal-Ateş, Ö. ve Aşçı-Akdağ, Z. (2006). Fen ve teknoloji dersinde öğretmenlerin karşılaştıkları problemler ve bu problemlerin nedenleri. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri (7-9 Eylül, Ankara, ss. 332). Ankara: Palme Yayıncılık.
  • İzci, E., Özden, M. ve Tekin, A. (2006). Yeni ilköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programının değerlendirilmesi. 15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri (13-15 Eylül, Muğla, ss. 12-13). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karaer, H. (2006). Fen bilgisi öğretmenlerinin ilköğretim II.kademedeki fen bilgisi öğretimi hakkındaki görüşleri (Amasya örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 97-111.
  • Kesercioğlu, T., Türkoğuz, S., Kılınç, M. ve Toprak, K. (2006). Yeni fen ve teknoloji programındaki biyoloji ünitelerinin öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri. 15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri (13- 15 Eylül, Muğla, ss.616). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kurtuluş, N. ve Çavdar, O. (2011). Fen ve teknoloji öğretim programındaki etkinliklere yönelik öğretmen ve öğrenci düşünceleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5 (1), 1-23.
  • Okur, M. (2008). 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak: Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Özçelik, D. A. (1987). Eğitim programları ve öğretim (genel öğretim yöntemi). Ankara: ÖSYM Eğitim Yayınları 8.
  • Özdemir, A. P. (2007). İlköğretim okulları 4. ve 5. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan güçlüklerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Afyonkarahisar ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar: Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özdemir, H. (2006). İlköğretim okulları 4. ve 5. sınıf fen bilgisi öğretim programlarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin öğretmen görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özden, M. ve Tekin, A. (2006). Fen ve teknoloji dersinde öğretmenlerin karşılaştıkları problemler ve bu problemlerin nedenleri. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri (7-9 Eylül, Ankara, ss. 347). Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Probart, C., McDonnell, E., Achterberg C. ve Anger. S. (1997). Evaluation of implementation of an interdisciplinary nutrition curriculum in middle Schools, Society for Nutrition Education, JNE 29:203-209.
  • Selvi, K. (2006). İlköğretim programlarının sınıf öğretmeni görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. 15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri (13-15 Eylül, Muğla, ss.18-19). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Sert, N. (2008). İlköğretim programlarında oluşturmacılık. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4 (2), 291-316.
  • Shawer, S. F. (2010). Classroom-level curriculum development: EFL teachers as curriculum-developers, curriculum-makers and curriculum-transmitters. Teaching and Teacher Education, 26, 173-184.
  • Sönmez, V. (2007). Program geliştirmede öğretmen el kitabı (13. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Stake, R. E. (1967). Toward a technology fort he evaluation of educational programs. R. Tyler, R. Gagne ve M. Scriven (eds.), Perspectives of curriculum evaluation (ss. 1-12) İçinde, Chicago: Rand McNally.
  • Şahin, İ., Turan, H. ve Apak, Ö. (2005). Yeni ilköğretim birinci kademe fen ve teknoloji programının Stake’in uygunluk modeliyle değerlendirilmesi. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri (28-30 Eylül, Denizli ss. 141-149). Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Tabak, R. (2007). İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji ders programının öğrenme-öğretme ve ölçme– değerlendirme kapsamında değerlendirilmesi” (Muğla ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla: Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tekbıyık, A. ve Akdeniz, A. R. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 2 (2), 23-37.
  • Tüysüz, C. ve Aydın, H. (2009). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin yeni fen ve teknoloji programına yönelik görüşleri. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 37-54.
  • Wood, B.B. (2001). Stake’s countenance model: evaluating an environmental education professional development course. The Journal of Environmental Education, 32, (2), 18-27.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme teori ve teknikler (4. Baskı). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları No: 157.
  • Yıldırım, K. (2011). Uluslararası araştırma verilerine göre Türkiye’de ilköğretim fen ve teknoloji derslerindeki öğretim uygulamaları. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8 (1), 159-174.
  • Yıldırım, M. C. ve Dönmez, B. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı uygulamalarının sınıf yönetimine etkileri üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 7(3), 664-679.
Year 2013, Volume: 3 Issue: 2, 172 - 186, 23.07.2016

Abstract

References

  • Adıgüzel, A. (2009). Yenilenen ilköğretim programının uygulanması sürecinde karşılaşılan sorunlar. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl 9, Sayı 17, 77-94.
  • Akbaşlı, S. (2011). Öğrenme ve öğretme sürecinin yönetimi. Gülşen, C. (edt.), Kuram ve uygulamada sınıf yönetimi (ss. 61-100) İçinde, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Akdeniz, A., Yiğit, N. ve Kurt, Ş. (2002). Yeni fen bilgisi öğretim programı ile ilgili öğretmenlerin düşünceleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri (16-18 Eylül, Ankara, ss. 93- 97, http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/b_kitabi.htm, 12.02.2011 tarihinde erişildi).
  • Aydın, S. ve Çakıroğlu, J. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri: Ankara örneği. İlköğretim Online, 9(1), 301-315.
  • Ayvacı, H. Ş. ve Devecioğlu, Y. (2009). Yeni program ve öğretmenlerin yenilikçi bakış açıları. I. Uluslar arası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresinde sunulan bildiri (1-3 Mayıs, Çanakkale, ss. 1-13). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Bağdatlı, A. (2005). Değişen ilköğretim programlarındaki 4. sınıf fen ve teknoloji dersinin taslak öğretim programının, öğrenci başarısına etkisi ve sınıf öğretmenlerinin programa ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bantwini, B. D. (2010). How teachers perceive the new curriculum reform: lessons from a school district in the eastern cape province, South Africa. International Journal of Educational Development, 30, 83-90.
  • Bayrak, B. ve Erden M. A. (2007). Fen bilgisi öğretim programının değerlendirilmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (1), 137-154.
  • Bulut, İ. (2008). Yeni ilköğretim programlarında öngörülen öğrenci merkezli uygulamalara ilişkin öğretmen görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 56, 521-546.
  • Çınar, O., Teyfur, E. ve Teyfur, M. (2006). İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin yapılandırmacı eğitim yaklaşımı ve programı hakkındaki görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (11), 47-64.
  • Dellalbaşı-(Kılıç), H. (2010). İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzincan: Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Doğan, Y. (2009). Fen ve teknoloji dersi etkinliklerinin benimsenme ve uygulanma düzeyinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • EARGED (2006). T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Temel Eğitim Destek Programı Öğretim Programlarının-İlköğretim 6. Sınıflar Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler-Değerlendirme Raporu. Ankara: Eğitim Araştırma ve Geliştirme Daire Başkanlığı.
  • Ercan, F. (2007). 2004 Fen ve teknoloji dersi 4. ve 5. sınıflar öğretim programına ilişkin görüşler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erdoğan, M. (2007). Yeni geliştirilen dördüncü ve beşinci sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programının analizi: nitel bir çalışma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (2), 221-254.
  • Ersoy, E. (2008). İlköğretim I. kademe fen ve teknoloji dersindeki ölçme değerlendirme uygulamasının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Fidan, N. (1997). Eğitim psikolojisi-okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Gözütok, F. D., Akgün, Ö. E., Karacaoğlu, Ö. C. (2005). İlköğretim programlarının öğretmen yeterlilikleri açısından değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumunda sunulan bildiri (14-16 Kasım, Kayseri, ss. 17-40). Ankara: Sim Matbaası.
  • Gündoğar, A. (2006). 2005-2006 Yılında değişen ilköğretim programının uygulanma durumu (Adıyaman ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güneş, T., Şener-Dilek, N., Hoplan, M. ve Güneş, O. (2012). Fen ve teknoloji dersinin öğretmenler tarafından uygulanması üzerine bir araştırma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 15-23.
  • Hardal-Ateş, Ö. ve Aşçı-Akdağ, Z. (2006). Fen ve teknoloji dersinde öğretmenlerin karşılaştıkları problemler ve bu problemlerin nedenleri. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri (7-9 Eylül, Ankara, ss. 332). Ankara: Palme Yayıncılık.
  • İzci, E., Özden, M. ve Tekin, A. (2006). Yeni ilköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programının değerlendirilmesi. 15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri (13-15 Eylül, Muğla, ss. 12-13). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karaer, H. (2006). Fen bilgisi öğretmenlerinin ilköğretim II.kademedeki fen bilgisi öğretimi hakkındaki görüşleri (Amasya örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 97-111.
  • Kesercioğlu, T., Türkoğuz, S., Kılınç, M. ve Toprak, K. (2006). Yeni fen ve teknoloji programındaki biyoloji ünitelerinin öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri. 15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri (13- 15 Eylül, Muğla, ss.616). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kurtuluş, N. ve Çavdar, O. (2011). Fen ve teknoloji öğretim programındaki etkinliklere yönelik öğretmen ve öğrenci düşünceleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5 (1), 1-23.
  • Okur, M. (2008). 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak: Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Özçelik, D. A. (1987). Eğitim programları ve öğretim (genel öğretim yöntemi). Ankara: ÖSYM Eğitim Yayınları 8.
  • Özdemir, A. P. (2007). İlköğretim okulları 4. ve 5. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan güçlüklerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Afyonkarahisar ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar: Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özdemir, H. (2006). İlköğretim okulları 4. ve 5. sınıf fen bilgisi öğretim programlarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin öğretmen görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özden, M. ve Tekin, A. (2006). Fen ve teknoloji dersinde öğretmenlerin karşılaştıkları problemler ve bu problemlerin nedenleri. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri (7-9 Eylül, Ankara, ss. 347). Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Probart, C., McDonnell, E., Achterberg C. ve Anger. S. (1997). Evaluation of implementation of an interdisciplinary nutrition curriculum in middle Schools, Society for Nutrition Education, JNE 29:203-209.
  • Selvi, K. (2006). İlköğretim programlarının sınıf öğretmeni görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. 15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri (13-15 Eylül, Muğla, ss.18-19). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Sert, N. (2008). İlköğretim programlarında oluşturmacılık. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4 (2), 291-316.
  • Shawer, S. F. (2010). Classroom-level curriculum development: EFL teachers as curriculum-developers, curriculum-makers and curriculum-transmitters. Teaching and Teacher Education, 26, 173-184.
  • Sönmez, V. (2007). Program geliştirmede öğretmen el kitabı (13. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Stake, R. E. (1967). Toward a technology fort he evaluation of educational programs. R. Tyler, R. Gagne ve M. Scriven (eds.), Perspectives of curriculum evaluation (ss. 1-12) İçinde, Chicago: Rand McNally.
  • Şahin, İ., Turan, H. ve Apak, Ö. (2005). Yeni ilköğretim birinci kademe fen ve teknoloji programının Stake’in uygunluk modeliyle değerlendirilmesi. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri (28-30 Eylül, Denizli ss. 141-149). Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Tabak, R. (2007). İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji ders programının öğrenme-öğretme ve ölçme– değerlendirme kapsamında değerlendirilmesi” (Muğla ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla: Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tekbıyık, A. ve Akdeniz, A. R. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 2 (2), 23-37.
  • Tüysüz, C. ve Aydın, H. (2009). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin yeni fen ve teknoloji programına yönelik görüşleri. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 37-54.
  • Wood, B.B. (2001). Stake’s countenance model: evaluating an environmental education professional development course. The Journal of Environmental Education, 32, (2), 18-27.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme teori ve teknikler (4. Baskı). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları No: 157.
  • Yıldırım, K. (2011). Uluslararası araştırma verilerine göre Türkiye’de ilköğretim fen ve teknoloji derslerindeki öğretim uygulamaları. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8 (1), 159-174.
  • Yıldırım, M. C. ve Dönmez, B. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı uygulamalarının sınıf yönetimine etkileri üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 7(3), 664-679.
There are 43 citations in total.

Details

Other ID JA56NG57ND
Journal Section Articles
Authors

Süleyman Çelenk This is me

Zeynep Demirtaş This is me

Publication Date July 23, 2016
Published in Issue Year 2013 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Çelenk, S., & Demirtaş, Z. (2016). The Evaluation of the Implementation Process of Science and Technology Course Curriculum in Elementary Education According to Teachers’ Opinions. TOJSAT, 3(2), 172-186.
AMA Çelenk S, Demirtaş Z. The Evaluation of the Implementation Process of Science and Technology Course Curriculum in Elementary Education According to Teachers’ Opinions. TOJSAT. July 2016;3(2):172-186.
Chicago Çelenk, Süleyman, and Zeynep Demirtaş. “The Evaluation of the Implementation Process of Science and Technology Course Curriculum in Elementary Education According to Teachers’ Opinions”. TOJSAT 3, no. 2 (July 2016): 172-86.
EndNote Çelenk S, Demirtaş Z (July 1, 2016) The Evaluation of the Implementation Process of Science and Technology Course Curriculum in Elementary Education According to Teachers’ Opinions. TOJSAT 3 2 172–186.
IEEE S. Çelenk and Z. Demirtaş, “The Evaluation of the Implementation Process of Science and Technology Course Curriculum in Elementary Education According to Teachers’ Opinions”, TOJSAT, vol. 3, no. 2, pp. 172–186, 2016.
ISNAD Çelenk, Süleyman - Demirtaş, Zeynep. “The Evaluation of the Implementation Process of Science and Technology Course Curriculum in Elementary Education According to Teachers’ Opinions”. TOJSAT 3/2 (July 2016), 172-186.
JAMA Çelenk S, Demirtaş Z. The Evaluation of the Implementation Process of Science and Technology Course Curriculum in Elementary Education According to Teachers’ Opinions. TOJSAT. 2016;3:172–186.
MLA Çelenk, Süleyman and Zeynep Demirtaş. “The Evaluation of the Implementation Process of Science and Technology Course Curriculum in Elementary Education According to Teachers’ Opinions”. TOJSAT, vol. 3, no. 2, 2016, pp. 172-86.
Vancouver Çelenk S, Demirtaş Z. The Evaluation of the Implementation Process of Science and Technology Course Curriculum in Elementary Education According to Teachers’ Opinions. TOJSAT. 2016;3(2):172-86.