Dünya çapında kullanımı gittikçe yaygınlaşan bilgisayar ve internet teknolojisi, en fazla bilgi alışverişi ve eğitim sürecinde kullanılmaktadır. Öğrencilerin öğrenme alışkanlıklarını ve bilgibilimsel deneyimlerini zenginleştirmeyi hedefleyen bu araçlar, hem öğrencilerin sosyal davranışlarını etkileyerek, öğrenme becerilerini geliştirmekte hem de aile başta olmak üzere, yakın akraba ve arkadaş gruplarıyla olan ilişkileri olumsuz yönde etkilemektedir. Nitekim siber-sosyolojik araştırmalar, internet kullanımının öğrencilerde teknolojik bağımlılık yarattığı ve bu bağımlılık nedeniyle öğrencilerin çevreleriyle uyum sağlamada problemler yaşadığını göstermektedir. Bu amaçla araştırmamız, başta bilgisayar ve internet olmak üzere iletişimsel teknolojiyi kullanan öğrencilerin; “sosyal çevre” ve “okul başarıları” ile bu teknolojik araçlar arasında var olduğu düşünülen ilişkileri ortaya koymayı hedeflemektedir.
Computer and internet technology, which increases dramatically have been using for exchange of information and knowledge and education in schools. These technologies that aims to improve students’ learning skills and enrich scientific knowledge, although on the one hand aims to develop learning skills via effecting social attitudes and behaviors, on the other hand effects in a negative way, with relationships with family, close relatives and friendships. Cyber-sociological studies have shown, as a matter of fact, that these technologies could give rise to technological dependence and cause social isolation which triggers off the internet-user students dissonant behaviors with close social environment. In that frame, this study aims to clarify defaulted relations between social environment, school success and using communication technology, mainly computer and internet.
Other ID | JA39KF67YF |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 2 Issue: 3 - Volume: 2 Issue: 3 |