European media usually talk about in
Anti-Islamic publications, also it is possible to see in German media.
European media about Anti-Islamic publications has pretty old history. The
media take aim at Muslims and their religions, they doing about negative
comments for this. Thus the societies who have lack of knowledge about Islam,
it consists of a prejudice and fear. This is opinion that see, the Islam
associating with terror and in the same this movement to affecting for muslim
women who lives in Europe. According to German media contain with violence of
Islam religion the Muslim women are dangerous people also the increasing Muslim
population are threatening as criminal for the Europe. As a result,
Islamophobia is increasingly spreading among societies, and Muslims have been
subjected to various attacks. In this study, Der Spiegel, Focus and Stern
journals in the German media, Islam and Muslims' view and representation were
examined.
Avrupa
medyasında sıklıkla yer verilen İslam karşıtı yayınlara, Alman medyasında da
rastlamak mümkündür. Avrupa’nın İslam karşıtı yayınlarının geçmişi oldukça
eskiye dayanmaktadır. Medyanın İslam dinini ve Müslümanları hedef alması ve
olumsuz yayınları nedeniyle, İslam’ı bilmeyen toplumlar üzerinde bir önyargı ve
korku oluşmasına zemin hazırlamaktadır. Bu algı ise, İslam dininin terör ile
ilişkilendirilmesi, kadınlar ve Avrupa’da yaşayan Müslümanlar üzerinden
oluşturulduğu tespit edilmektedir. Alman medyasının İslam’ı şiddet içerikli bir
din, Müslüman kadınları tehlikeli kişiler, artan Müslüman nüfusu dini ve
kriminal bir tehdit olduğu yönünde yayınları toplumları etkilemektedir. Bunun
sonucunda İslamofobi giderek toplumlar arasında yayılmakta ve Müslümanlar
çeşitli saldırılara uğradıkları görülmektedir. Bu çalışmada, Alman medyasında
yer alan Der Spiegel, Focus ve Stern dergilerinin İslam’a ve Müslümanlara
bakışı ve temsili incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi Cilt 2 Sayı 2 |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |