Halkla ilişkiler, şirketlerin iç ve dış paydaşlarıyla
yakın iletişim ve ilişki içerisinde olmasını ve bu sayede kurulan karşılıklı
anlayışın ve desteğin devamını hedeflemektedir. Bu bağlamda hava yolu
şirketlerinin halkla ilişkiler uygulamalarında yazılı bir iletişim aracı olarak
yararlandıkları uçak-içi dergiler ve bu dergilerde yer alan genel müdür önsözleri
ilgili paydaşların şirkete yönelik bilgi, ilgi ve algısını etkilemek açısından
önem taşımaktadır. Bu çalışmada Türk Hava Yolları’nın uçak-içi dergisi olan
Skylife örneğinde, genel müdür önsözlerinde verilen halkla ilişkiler
mesajlarının içerik analizi ile ortaya konulması ve iki genel müdürün
söylemlerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Elde edilen sonuçlar, iki genel
müdüre ait aylık uçak-içi dergi önsözlerinin metin uzunluğu ve öne çıkarılan
konular açısından birbirinden farklı, ancak yıl genelindeki halkla ilişkiler
mesajının benzer olduğunu ortaya koymuştur. Bu durum, Türk Hava Yolları’nın
genel müdür değişimlerinden etkilenmeyen tutarlı bir halkla ilişkiler
stratejisine sahip ve dolayısıyla kurumsallaşma düzeyi yüksek bir şirket
olduğunu göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | August 27, 2018 |
Acceptance Date | December 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |