Bu çalışmanın temel amacı, turizm bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin müfredat bileşenlerine yönelik ihtiyaçlarının belirlenmesidir. Ayrıca öğrencilerin eğitim yoluyla geliştirdikleri yetkinliklerin, sektördeki mesleki kariyer gelişimlerine etkisi de incelenmiştir. Nitel araştırma tasarımının kullanıldığı bu çalışmada, Gazi Üniversitesi (Türkiye) ve Aveiro Üniversitesi (Portekiz) turizm bölümlerinde öğrenim gören toplam 100 öğrenci ile yüz yüze mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler, NVivo 12 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, her iki üniversite öğrencileri için de “sosyoloji, ekonomi, coğrafya ve işletme” temel disiplin alanlarının, turizm müfredatlarında yer alması gerekli olan öncelikli temel disiplin dalları olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca turizm lisans müfredatlarında uygulamaya yönelik öğretim yaklaşımlarının da benimsenmesi gerektiği tespit edilmiştir.
Herhangi bir kurum tarafından desteklenmemiştir.
The main purpose of this study is to investigate the undergraduate tourism students’ needs for curriculum components. Additionally, the effects of the competencies acquired through tourism education on students’ professional career development were also examined. A qualitative research design was applied in this study and face-to-face interviews were conducted with a total of undergraduate tourism students studying at Gazi University (Turkey) and University of Aveiro (Portugal). The data were analyzed using NVivo 12 software. The results reveal that “sociology, economics, geography and business” are the primary disciplines that should be included in the curricula of tourism departments as perceived by both university students. Additionally, it has been found that teaching approaches that focus on developing practical skills should also be adopted in the curricula of tourism departments.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2021 |
Submission Date | July 2, 2021 |
Acceptance Date | September 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 2 |