Modern insanın mutluluk arayışı sonucu yöneldiği yavaşlık hareketinin bir uzantısı olarak yavaş yemek, yavaş turizm, yavaş şehirler gibi eğilimler ortaya çıkmıştır. Kitlesel turizmin de bazı turistlerin bu yavaşlama isteğine cevap verememesi sonucu alternatif turizm türleri gelişmeye başlamıştır. Araştırmada Cittaslow (sakin şehir) hareketi olarak ifade edilen ve yavaş yaşam felsefesi ile birlikte sürdürülebilirlik hedeflerine sahip olan şehirlerin, bu ünvan üzerinden kendi markalaşma süreçleri incelenmiştir. Bu doğrultuda, sakin şehirlerin tanıtımlarında öne çıkarılan özellikleri ve turistlerin şehirlerdeki destinasyonlara yönelik değerlendirmeleri arasındaki bağlantıyı kurmak ve şehirlerin destinasyon markası olarak konumlanmalarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Tanıtımlar ve yorumlardan elde edilen materyaller içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiş ve tanıtımlarda yetersiz görülen özellikler açıklanmıştır. Ek olarak, şehir markalarına yönelik destinasyon ün matrisi ve destinasyon konumlanma haritası oluşturulmuştur. Matrise göre Türkiye’deki 25 sakin şehir arasından en başarılı bulunan destinasyon markaları Eğirdir, Köyceğiz ve Safranbolu olarak ortaya çıkmıştır.
Bu araştırma, etik kurul kararı gerektirmeyen araştırmalar arasında yer almaktadır.
As an extension of the slowness movement, which modern individuals turn to in their pursuit of happiness, trends such as slow food, slow tourism, and slow cities have emerged. Due to mass tourism's inability to meet some tourists' desire to slow down, alternative forms of tourism have begun to develop. In this study, the branding processes of cities that align with sustainability goals and the philosophy of slow living, known as the Cittaslow movement, were examined under this theme. In this context, the aim was to establish a connection between the features highlighted in the promotion of slow cities and the evaluations of tourists regarding these destinations, as well as to reveal the positioning of the cities as destination brands. The materials obtained from promotional content and tourist comments were evaluated using content analysis, and the aspects found to be insufficient in the promotions were identified. In addition, a destination celebrity matrix and a destination brand positioning map were created for city brands. According to the matrix, the most successful destination brands among the 25 slow cities in Türkiye were Eğirdir, Köyceğiz, and Safranbolu.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism Marketing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2024 |
Submission Date | August 17, 2024 |
Acceptance Date | November 2, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 2 |