Conference Paper
BibTex RIS Cite

Investigation of Social Media Reviews for 5 Star Hotel Businesses in Kuşadası

Year 2020, Volume: 2 Issue: Ek 1, 103 - 110, 09.11.2020

Abstract

With the development of technology, social media has become a part of daily life for people. Social media is a platform where people can freely express their feelings, thoughts and shares on every subject. Social networks have an important role especially in purchasing, decision making and taking ideas. The city, country, hotel and the activities that people who plan to take a vacation are planning to make a decision or are influenced by the comments made by the visitors who have experienced and gained detailed information. In this sense, Tripadvisor, the website where visitors from all over the world make and share vacation and travel comments, comes to the fore. Qualitative research design was used in this study. Document analysis, which is one of the qualitative research methods, was made in the one-year period between 2017 and 2018, the comments made on the TripAdvisor site for 5-star hotels in Kuşadası were determined and analyzed by content analysis. The findings are in two different groups as positive and negative comments; it is listed under various themes such as location, staff, kitchen and meals, entertainment, facilities, rooms and technical failures.

References

  • Alalwan, A. A., Rana, N. P., Dwivedi, Y. K. & Algharabat, R. (2017). Social Media in Marketing. Telematics and Informatics. 34(7), 1177-1190.
  • Balıkoğlu, A., Ulusoy-Yıldırım, H. & Hacıoğlu, N. (2020). Turist Rehberlerine Yönelik Elektronik Yorumların İçerik Analizi: TripAdvisor Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 11(2), 385-401.
  • Buhler, J. (2011). Social Media in Travel Planning. New York: PhoCusWright Inc.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çakmak, V. (2014). İletişim Kaygısının Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Olan Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Örnek Olay İncelemesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Konya.
  • Çuhadar, M. & Güney, Ö. İ. (2018). Kırsal Turizm Bölgelerindeki Restoranlara Yönelik Çevrimiçi Müşteri Değerlendirmelerinin Analizi: Eğirdir Örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(1), 160-175.
  • Çuhadar, M., Köseoğlu, S. & Gültepe, Ö. (2018). Isparta İlindeki Konaklama İşletmelerine Yönelik Çevrimiçi Müşteri Değerlendirmelerinin İncelenmesi: Tripadvisor Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 227-239.
  • Demirci, M. K. & Aydemir, M. (2007). İşletmelerin Küreselleşme Stratejileri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Eren, R. (2017). Çevrimiçi Gastronomi İmajı: Türkiye Restoranlarının Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi. Turizm Akademik Dergisi, 4(2), 121-138.
  • Eröz, S. S., & Doğdubay, M. (2012). Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 133-157.
  • Eryılmaz, B., & Zengin, B. (2014). Butik Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İnceleme: Facebook Örneği. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 42-59.
  • Genç, K. & Batman, O. (2018). Tarihi Konak İşletmelerine Yönelik E-Şikâyetlerin Değerlendirilmesi: İpekyolu Ayaş-Sapanca Koridoru Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(1), 283-296.
  • Goeldner, C., Ritchie, J. & Brent, R. (2009). Tourism: Principles, Practices, Philosophies. New Jersey Eleventh Edition: John Wiley & Sons, Inc.
  • Güngör, O., Güngör, M. Y. & Doğan, S. (2019). TripAdvisor’da Türk Hava Yolları için Yapılan Değerlendirmelerin İncelenmesi. Journal of Tourism Theory and Research, 5(2), 282-291.
  • Gürdal, M. (2002). Türkiye’de Mesleki Turizm Eğitiminin Yapısal Analizi, Okullaşma Eğitimin Kalitesi- Staj-İstihdam Sorunları ve Çözüm Önerileri. Turizm Eğitimi Konferans Workshop, 11-13 Aralık, Ankara, Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü.
  • Işık, C. & Keskin, G. (2013). Bilgi Ekonomilerinde Rekabet Üstünlüğü Oluşturulması Açısından İnovasyonun Önemi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(1), 41-57.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kaynak, S. & Koç, S. (2015). Telif Hakları Hukuku’nun Yeni Macerası: Sosyal Medya, Folklor/Edebiyat, 21(83), 389-410.
  • Kozak, M. (2015). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kuyucu, M. (2014). Y Kuşağı ve Facebook: Y Kuşağının Facebook Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49), 55-83.
  • Law, R., Leung, K. & Wong, J. (2004). The Impact of the Internet on Travel Agencies. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 16(2), 100‐107.
  • Özçağlayan, M. & Çelik, R. (2014). Self-expression, Exposure and Surveillance in the Social Media. Journal of Media Critiques. 1, 173-194.
  • Özcan, M. (1994). Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Muhasebesi. Turizm Yıllığı, Ankara: Türkiye Kalkınma Bankası Yayınları.
  • Ružić, D. & Biloš, A. (2010). Social Media In Destination Marketing Organisations (DMOs). New Trends in Tourism and Hospitality Management, 20, 178-190.
  • Sabuncuoğlu, Z. & Gümüş, M. (2012). Örgütlerde İletişim. İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Sezen-Doğancılı, O., Karaçar, E. & Ak, S. (2019). Göller Bölgesi’nde Yer Alan Otel İşletmelerinin Tripadvisor’daki Tüketici Değerlendirmeleri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 96-106.
  • Şahin, B., Kazaoğlu, İ. H. & Sönmez, B. (2017). Konaklama İşletmelerine Yönelik Seyahat Sitelerinde Yer Alan Şikayetler Üzerine Bir İnceleme: Bişkek Örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(5), 163-177.
  • Topsakal, Y. (2019). Arslantepe Höyüğü TripAdvisor Çevrimiçi Yorumlarının İçerik Analizi İle İncelenmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 3(4), 753-764.
  • Uygur, M. S. (2007). Turizm Pazarlaması. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ülgen, Z. & Mirze, S. K. (2018). İşletmelerde Stratejik Yönetim. Ankara: Beta Basım Yayım.
  • Xiang, Z. & Gretzel, U. (2010). Role of Social Media in Online Travel Information Search. Tourism Management, 31(2), 179-188.
  • Vural, Z. B. A. & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yaşar University, 20(5), 3348-3382.
  • Yaşar, Z. (2019). Kastamonu'da Yöresel Yiyecek İçecek Hizmeti Sunan Restoranlara İlişkin Tüketici Şikayetlerinin Değerlendirilmesi: Tripadvisor Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 241-250.
  • Yazıcı Ayyıldız, A. & Baykal, M. (2020) Otel İşletmelerine Yönelik E-Şikayetlerin İçerik Analizi ile İncelenmesi:Kuşadası 5 Yıldızlı Otel İşletmeleri Örneği, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(30), 2661-2677.
  • Weber, M. (2009). Marketing to the Social Web: How Digital Customer Communities Build Your Business (2nd Ed.). New Jersey: John Wiley & Sons Inc.
  • Zeng, C. (2013). Optimal Advance Selling Strategy under Price Commitment. Pacific Economic Review, 18(2), 233-258.

Kuşadası’nda Bulunan 5 Yıldızlı Otel İşletmelerine Yönelik Yapılan Sosyal Medya Yorumlarının İncelenmesi

Year 2020, Volume: 2 Issue: Ek 1, 103 - 110, 09.11.2020

Abstract

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte insanlar için sosyal medya günlük yaşamın bir parçası olmuştur. Sosyal medya insanların duygularını, düşüncelerini ve her konuda paylaşımlarını özgürce ifade edebildiği bir platformdur. Özellikle satın alma, karar verme ve fikir alma aşamasında sosyal iletişim ağları önemli role sahiptir. Tatil yapmayı planlayan kişilerin tatil yapmayı düşündüğü şehir, ülke, otel ve yapılabilecek faaliyetlerle detaylı bilgiyi daha önce deneyimlemiş ve tecrübe kazanmış ziyaretçilerin yaptıkları yorumlardan yola çıkarak karar vermekte veya etkilenmektedir. Bu anlamda dünyanın dört bir tarafındaki ziyaretçilerin tatil ve gezi yorumları yaptığı ve paylaştığı internet sitesi olan Tripadvisor ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma desenine başvurulmuştur. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yapılarak 2017-2018 yılları arasındaki bir yıllık süreçte Kuşadası’nda bulunan 5 yıldızlı otel işletmeleri TripAdvisor sitesinde yapılan yorumlar saptanmış ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular olumlu ve olumsuz yorumlar olmak üzere iki farklı grupta; konum, personel, mutfak ve yemekler, eğlence, tesisler, odalar ve teknik arızalar olarak çeşitli temalar altında listelenmiştir.

References

  • Alalwan, A. A., Rana, N. P., Dwivedi, Y. K. & Algharabat, R. (2017). Social Media in Marketing. Telematics and Informatics. 34(7), 1177-1190.
  • Balıkoğlu, A., Ulusoy-Yıldırım, H. & Hacıoğlu, N. (2020). Turist Rehberlerine Yönelik Elektronik Yorumların İçerik Analizi: TripAdvisor Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 11(2), 385-401.
  • Buhler, J. (2011). Social Media in Travel Planning. New York: PhoCusWright Inc.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çakmak, V. (2014). İletişim Kaygısının Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Olan Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Örnek Olay İncelemesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Konya.
  • Çuhadar, M. & Güney, Ö. İ. (2018). Kırsal Turizm Bölgelerindeki Restoranlara Yönelik Çevrimiçi Müşteri Değerlendirmelerinin Analizi: Eğirdir Örneği. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(1), 160-175.
  • Çuhadar, M., Köseoğlu, S. & Gültepe, Ö. (2018). Isparta İlindeki Konaklama İşletmelerine Yönelik Çevrimiçi Müşteri Değerlendirmelerinin İncelenmesi: Tripadvisor Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 227-239.
  • Demirci, M. K. & Aydemir, M. (2007). İşletmelerin Küreselleşme Stratejileri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Eren, R. (2017). Çevrimiçi Gastronomi İmajı: Türkiye Restoranlarının Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi. Turizm Akademik Dergisi, 4(2), 121-138.
  • Eröz, S. S., & Doğdubay, M. (2012). Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 133-157.
  • Eryılmaz, B., & Zengin, B. (2014). Butik Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İnceleme: Facebook Örneği. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 42-59.
  • Genç, K. & Batman, O. (2018). Tarihi Konak İşletmelerine Yönelik E-Şikâyetlerin Değerlendirilmesi: İpekyolu Ayaş-Sapanca Koridoru Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 14(1), 283-296.
  • Goeldner, C., Ritchie, J. & Brent, R. (2009). Tourism: Principles, Practices, Philosophies. New Jersey Eleventh Edition: John Wiley & Sons, Inc.
  • Güngör, O., Güngör, M. Y. & Doğan, S. (2019). TripAdvisor’da Türk Hava Yolları için Yapılan Değerlendirmelerin İncelenmesi. Journal of Tourism Theory and Research, 5(2), 282-291.
  • Gürdal, M. (2002). Türkiye’de Mesleki Turizm Eğitiminin Yapısal Analizi, Okullaşma Eğitimin Kalitesi- Staj-İstihdam Sorunları ve Çözüm Önerileri. Turizm Eğitimi Konferans Workshop, 11-13 Aralık, Ankara, Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü.
  • Işık, C. & Keskin, G. (2013). Bilgi Ekonomilerinde Rekabet Üstünlüğü Oluşturulması Açısından İnovasyonun Önemi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(1), 41-57.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kaynak, S. & Koç, S. (2015). Telif Hakları Hukuku’nun Yeni Macerası: Sosyal Medya, Folklor/Edebiyat, 21(83), 389-410.
  • Kozak, M. (2015). Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kuyucu, M. (2014). Y Kuşağı ve Facebook: Y Kuşağının Facebook Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49), 55-83.
  • Law, R., Leung, K. & Wong, J. (2004). The Impact of the Internet on Travel Agencies. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 16(2), 100‐107.
  • Özçağlayan, M. & Çelik, R. (2014). Self-expression, Exposure and Surveillance in the Social Media. Journal of Media Critiques. 1, 173-194.
  • Özcan, M. (1994). Konaklama İşletmelerinde İnsan Kaynakları Muhasebesi. Turizm Yıllığı, Ankara: Türkiye Kalkınma Bankası Yayınları.
  • Ružić, D. & Biloš, A. (2010). Social Media In Destination Marketing Organisations (DMOs). New Trends in Tourism and Hospitality Management, 20, 178-190.
  • Sabuncuoğlu, Z. & Gümüş, M. (2012). Örgütlerde İletişim. İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Sezen-Doğancılı, O., Karaçar, E. & Ak, S. (2019). Göller Bölgesi’nde Yer Alan Otel İşletmelerinin Tripadvisor’daki Tüketici Değerlendirmeleri Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 96-106.
  • Şahin, B., Kazaoğlu, İ. H. & Sönmez, B. (2017). Konaklama İşletmelerine Yönelik Seyahat Sitelerinde Yer Alan Şikayetler Üzerine Bir İnceleme: Bişkek Örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(5), 163-177.
  • Topsakal, Y. (2019). Arslantepe Höyüğü TripAdvisor Çevrimiçi Yorumlarının İçerik Analizi İle İncelenmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 3(4), 753-764.
  • Uygur, M. S. (2007). Turizm Pazarlaması. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ülgen, Z. & Mirze, S. K. (2018). İşletmelerde Stratejik Yönetim. Ankara: Beta Basım Yayım.
  • Xiang, Z. & Gretzel, U. (2010). Role of Social Media in Online Travel Information Search. Tourism Management, 31(2), 179-188.
  • Vural, Z. B. A. & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yaşar University, 20(5), 3348-3382.
  • Yaşar, Z. (2019). Kastamonu'da Yöresel Yiyecek İçecek Hizmeti Sunan Restoranlara İlişkin Tüketici Şikayetlerinin Değerlendirilmesi: Tripadvisor Örneği. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 241-250.
  • Yazıcı Ayyıldız, A. & Baykal, M. (2020) Otel İşletmelerine Yönelik E-Şikayetlerin İçerik Analizi ile İncelenmesi:Kuşadası 5 Yıldızlı Otel İşletmeleri Örneği, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(30), 2661-2677.
  • Weber, M. (2009). Marketing to the Social Web: How Digital Customer Communities Build Your Business (2nd Ed.). New Jersey: John Wiley & Sons Inc.
  • Zeng, C. (2013). Optimal Advance Selling Strategy under Price Commitment. Pacific Economic Review, 18(2), 233-258.
There are 36 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Hatice Şahin This is me

Osman Eralp Çolakoğlu 0000-0001-5875-8488

Sibel Kılıçdere 0000-0002-4664-6507

Hakan Atay 0000-0003-4080-8250

Publication Date November 9, 2020
Submission Date October 12, 2020
Acceptance Date November 3, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 2 Issue: Ek 1

Cite

APA Şahin, H., Çolakoğlu, O. E., Kılıçdere, S., Atay, H. (2020). Kuşadası’nda Bulunan 5 Yıldızlı Otel İşletmelerine Yönelik Yapılan Sosyal Medya Yorumlarının İncelenmesi. Tourism and Recreation, 2(Ek 1), 103-110.