This study investigated the effects of department visits on the university and department preferences of the prospective university students. The study consisted of three independent studies. Study 1 and 2 were conducted with prospective students who visited the related department in person and received one-to one information regarding the psychology department. Study 3 was conducted with the current students of the related psychology department. The Findings revealed that, department visits changed the attitudes of prospective students in a positive way. More participants reported that they were going to choose the related department after the department visits. However after the announcement of university entrance examination, it was revealed that they did not include the department in question in their actual preference list. Results of study 3 revealed that, the current students of the department, collected information regarding the department through department visits, university and the department’s web pages, ÖSYM catalogue and their guidance and counseling teachers. The least infl uential resources were education fairs, TV, billboard and newspaper advertisements
university preferences department info sessions information sources about the department and the university
: Bu çalışmada, üniversite tercih dönemlerinde, adaylara üniversite ve bölümler hakkında detaylı bilgi vermek amacı ile pek çok üniversite tarafından gerçekleştirilen etkinliklerinden biri olan, yüz-yüze bölüm bilgilendirme görüşmelerinin, üniversite adaylarının tercihlerine olan etkisi araştırılmıştır. Araştırma üç ayrı çalışmadan oluşmaktadır. Çalışma 1 ve 2’de, Ankara’da bulunan bir Vakıf Üniversitesinin Psikoloji bölümü öğretim elemanları tarafından tercih döneminde (Temmuz - Ağustos 2011) gerçekleştirilen, bölüm bilgilendirme görüşmelerine katılmış 58 üniversite adayı, Çalışma 3’de ise adı geçen bölümde öğrenim gören 167 öğrenci araştırmaya dahil edilmişlerdir. Araştırma sonuçlarına göre üniversite tercih döneminde bölüm ve üniversite hakkında bilgi alan adayların bölüm hakkındaki görüşlerinin olumlu yönde değiştiği, bilgilendirme görüşmesi sonucunda ilgili bölümü tercih edeceğini belirten adayların sayısının arttığı görülmüştür. Bilgilendirme görüşmesi sonrasında, tercihleri arasında ilgili bölüme yer vereceğini belirten adayların büyük kısmının ise ilgili bölümü tercih etmedikleri bulunmuştur. Çalışma 3’de ise üniversite öğrencilerinin ilgili bölüm hakkında bilgi edinmek için kullandıkları kaynaklar ve bu kaynakların tercihleri üzerinde ne derece etkili olduğu araştırılmıştır. En önemli etkenlerin, sırası ile, bölüm ziyareti, üniversite ve bölümün internet sayfaları, ÖSYM kılavuzu ve dershane rehber öğretmenler/psikolojik danışmanlar, en az etkisi olan kaynakların ise eğitim fuarları, televizyon, ilan panosu tanıtımları ve gazete ilanları olduğu bulunmuştur.
üniversite tercihleri bölüm tanıtımı tercih davranışı üniversite ve bölüm hakkında bilgi kaynakları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 23, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 5 Issue: 41 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.