Psikolojik danışman adaylarının psikolojik danışma sürecinde bilgi ve becerilerini ne kadar kullanabildiklerini ve
sürecin danışanlara ne kadar katkı sağladığını danışanların gözünden anlamak, psikolojik danışman eğitiminin
niteliğinin artırılması açısından önemli görülmektedir. Dolayısıyla bu çalışmada, Bireyle Psikolojik Danışma
Uygulaması dersi kapsamında psikolojik danışman adaylarının süpervizyon altında yürüttükleri psikolojik danışma
sürecine katılan danışanların deneyimlerini keşfetmek amaçlanmaktadır. Çalışma fenomenolojik desene dayalı nitel
bir çalışmadır. Veriler, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde psikolojik danışman adaylarının yürüttüğü psikolojik
danışma oturumlarına katılan 22 (10 kadın, 12 erkek) danışandan, ortalama 35 dakika süren yarı yapılandırılmış
görüşmelerle toplanmıştır. Veriler tümevarım analizi yoluyla analiz edilmiş ve “Danışanların Psikolojik Danışma
Sürecinde Yaşadıkları Duygular”, “Danışanların Psikolojik Danışmana Yönelik Algıları” ve “Danışanların
Kazanımlarına İlişkin Algıları” olarak adlandırılan üç ana temaya ve her bir tema içinde çeşitli alt temalara ulaşılmıştır.
Sonuç olarak danışanların, psikolojik danışma sürecinin başlangıç, çalışma ve sonlandırma aşamalarında farklı
duygular yaşadıkları anlaşılmıştır. Ayrıca psikolojik danışman adaylarının süreçte sergiledikleri psikolojik danışma
becerileri ve kullandıkları teknikler ile sahip oldukları profesyonel tavırlar sayesinde danışanların süreçten çeşitli
kazanımlarla ayrıldıkları belirlenmiştir.
Psikolojik danışman eğitimi danışan psikolojik danışman adayı bireyle psikolojik danışma uygulaması süpervizyon
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 55 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.