BibTex RIS Cite

USE OF VIBRATO FOR VIOLIN IN THE 20TH CENTURY

Year 2016, Volume: 18 Issue: 1, 241 - 249, 01.03.2016

Abstract

Nowadays, vibrato, which is an important technique in terms of teaching and performing, had a difficult and complicated process throghout the history. In violin performance and training, vibrato, whose use has increasingly become important and clear, has discussed, in this research, by using literature review in terms of history, development of pedagogy, performance, musical notation and physical science. The result of this research shows that in 16th, 17th,18th centuries, vibrato was not preferable technique, In the 19th century, vibrato was both affected by the previous centuries and played a role as a bridge to the 20th century. Towards the end of the 20th century, use of vibrato has increased radically, however approaching the 21th century, it has not been prefered by certain groups

KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI

Year 2016, Volume: 18 Issue: 1, 241 - 249, 01.03.2016

Abstract

Günümüzde, öğretimi ve icrası açısından önemli bir teknik olan vibrato, tarih boyunca zor ve karmaşık bir süreç geçirmiştir. Keman icrasında ve eğitiminde, kullanımı gittikçe netleşen ve önem kazanan vibrato, bu araştırmada literatür tarama yöntemi kullanılarak; tarihsel açıdan, pedagojideki gelişmi açısından, icra açısından, nota üzerindeki gösterimi açısından ve fizik bilimi araştırmaları açısından ele alınmıştır. Araştırma sonucunda; 16., 17. ve 18. yüzyıllarda “vibrato” nun pek tercih edilmediği görülmüştür. 19. yüzyılın, hem önceki yüzyıllardan etkilendiği hem de 20. yüzyıla bir köprü niteliğinde olduğu, 20. yüzyılın sonlarına doğru ise eski yüzyıllara göre kullanımının büyük ölçüde arttığı fakat 21. yüzyıla yaklaştıkça kullanımının bazı gruplar tarafından tercih edilmediği görülmüştür

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA39TZ25BG
Journal Section Article
Authors

Beyzagül Kapçak Işıksungur This is me

Şeyda Çilden This is me

Publication Date March 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 18 Issue: 1

Cite

APA Kapçak Işıksungur, B., & Çilden, Ş. (2016). KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 241-249.
AMA Kapçak Işıksungur B, Çilden Ş. KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. March 2016;18(1):241-249.
Chicago Kapçak Işıksungur, Beyzagül, and Şeyda Çilden. “KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18, no. 1 (March 2016): 241-49.
EndNote Kapçak Işıksungur B, Çilden Ş (March 1, 2016) KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18 1 241–249.
IEEE B. Kapçak Işıksungur and Ş. Çilden, “KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 18, no. 1, pp. 241–249, 2016.
ISNAD Kapçak Işıksungur, Beyzagül - Çilden, Şeyda. “KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18/1 (March 2016), 241-249.
JAMA Kapçak Işıksungur B, Çilden Ş. KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;18:241–249.
MLA Kapçak Işıksungur, Beyzagül and Şeyda Çilden. “KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 18, no. 1, 2016, pp. 241-9.
Vancouver Kapçak Işıksungur B, Çilden Ş. KEMANDA 20.YÜZYIL VİBRATO KULLANIMI. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;18(1):241-9.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.