BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUYUCU İNANÇLARI VE OKUDUĞUNU ANLAMA BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER

Year 2016, Volume: 18 Issue: 1, 299 - 314, 01.03.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının okuyucu inançları ile okuduğunu anlama başarıları arasındaki ilişkileri incelemektir.. Bu amaç doğrultusunda Muğla ilindeki devlet üniversitesinde öğrenim gören toplam 241 sınıf öğretmenliği bölümü öğrencisi ile çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak okuyucu inançları anketi ve okuduğunu anlama başarı testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde YEM analizleri gerçekleştirilmiş ve araştırma sorusuna uygun çözümlemeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular pasif okuyucu inançlarının okuduğunu anlama üzerinde negatif, aktif okuyucu inançlarının ise pozitif yönde etki ettiğini göstermiştir. Elde edilen sonuçlar literatür doğrultusunda tartışılmış ve gerekli önerilerde bulunulmuştur

THE RELATIONS BETWEEN PRESERVICE TEACHERS’ READER BELIEFS AND READING COMPREHENSION SKILLS

Year 2016, Volume: 18 Issue: 1, 299 - 314, 01.03.2016

Abstract

The current research aimed to explore the relations between preservice teachers’ reader beliefs and reading comprehension skills. With this overall aim of the present study, this research sample consisted of a total of 241 preservice teachers studying at department of elementary classroom teaching profession in Turkey’s Mugla province. Reader beliefs inventory and reading comprehension test were used to gather the data from the preservice teachers. SEM analyses were used to find required answers in response to the research aims. The research findings showed that while transmission reader beliefs had the negative contribution to the prediction of reading comprehension, the transaction reader beliefs had the positive contribution to the prediction of reading comprehension skills of the preservice teachers. The results of the study were discussed through related scientific literature and it was given the important implications for the future research and educational practices

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA75UR99AB
Journal Section Article
Authors

Kasım Yıldırım This is me

Fatih Çetin Çetinkaya This is me

Seyit Ateş This is me

Publication Date March 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 18 Issue: 1

Cite

APA Yıldırım, K., Çetinkaya, F. Ç., & Ateş, S. (2016). ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUYUCU İNANÇLARI VE OKUDUĞUNU ANLAMA BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 299-314.
AMA Yıldırım K, Çetinkaya FÇ, Ateş S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUYUCU İNANÇLARI VE OKUDUĞUNU ANLAMA BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. March 2016;18(1):299-314.
Chicago Yıldırım, Kasım, Fatih Çetin Çetinkaya, and Seyit Ateş. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUYUCU İNANÇLARI VE OKUDUĞUNU ANLAMA BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18, no. 1 (March 2016): 299-314.
EndNote Yıldırım K, Çetinkaya FÇ, Ateş S (March 1, 2016) ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUYUCU İNANÇLARI VE OKUDUĞUNU ANLAMA BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18 1 299–314.
IEEE K. Yıldırım, F. Ç. Çetinkaya, and S. Ateş, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUYUCU İNANÇLARI VE OKUDUĞUNU ANLAMA BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 18, no. 1, pp. 299–314, 2016.
ISNAD Yıldırım, Kasım et al. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUYUCU İNANÇLARI VE OKUDUĞUNU ANLAMA BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18/1 (March 2016), 299-314.
JAMA Yıldırım K, Çetinkaya FÇ, Ateş S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUYUCU İNANÇLARI VE OKUDUĞUNU ANLAMA BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;18:299–314.
MLA Yıldırım, Kasım et al. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUYUCU İNANÇLARI VE OKUDUĞUNU ANLAMA BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 18, no. 1, 2016, pp. 299-14.
Vancouver Yıldırım K, Çetinkaya FÇ, Ateş S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUYUCU İNANÇLARI VE OKUDUĞUNU ANLAMA BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;18(1):299-314.
Resim

Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.