Ders kitabı,
programda yer alan hedeflere yönelik konuların işlendiği; öğrencilere bilgi ve
becerilerin kazandırılmasını amaçlayan temel kaynaklardan biridir. Türkçe ders
kitaplarında yer alan metinler; öğrencide estetik duygular uyandırmak,
öğrencilere ana dili sevdirmek ve dil bilinci kazandırmak, dile ait kuralları
benimsetmek ve bu kuralların kalıcı bir şekilde uygulanmasına yardımcı olmak,
bilgi ve duygu bakımından öğrenciyi geliştirmek, ait oldukları kültüre ve
değerlere karşı ilgi uyandırmak, çeşitli mesajlar vererek onları eğitmek
hususlarında büyük bir önem arz etmektedir; çünkü Türkçe derslerinde,
metinlerden hareket ederek temel dil becerileri (okuma, yazma, konuşma,
dinleme) kazandırılmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, iki farklı yayın evi
(Özgün Matbaa, Engin Yayıncılık) tarafından hazırlanan ve Milli Eğitim
Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu tarafından tavsiye edilen, ilköğretim 3. ve
4. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki üç ortak temaya (Birey ve Toplum, Atatürk,
Değerlerimiz) ait metinleri, söz dizimi bakımından incelemektir. Doküman
analizi ile yapılan bu çalışmada, 3. ve 4. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki
metinlerde bulunan anlamlı birimler tespit edilmiş; elde edilen veriler nitelik
ve nicelik yönlerinden karşılaştırılmıştır.
Journal Section | Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 1 |