Sosyal paylaşım ağları bireylerin kendilerini
sunma ve temsil etme konusunda tamamen yeni bir yöntem ortaya koymaktadır. Bu
sanal araçlar kişilik ve kimlik çözümlemeleri açısından yeni bir çalışma ve
ilgi alanı doğmasına yardımcı olmuştur.
Geleneksel anlamda kişisel portre diğer adıyla vesikalık resim, dijital
teknolojilerin gelişmesi sayesinde yeni adıyla
‘özçekim’ (selfie), yeni bir
fotoğraf çekme eylemi olarak ortaya çıkmıştır. Sosyal medya araçları üzerinden
yayılan selfie basit bir fotoğraftan çok bir ifade, kimlik, davranış ve tutumun
dışa vurumudur. Bu çalışmada katılımcıların selfie çekme tutumları ile onların
narsisistik eğilimleri arasındaki ilişki istatistiksel yöntemler ile
incelenmiştir. Çalışmanın bulguları rastgele seçilen toplam 574 katılımcının selfie
çekme tutumu ve Narsisistik Kişilik Envanteri (NKE-16) olarak iki bölümden oluşan
çevrimiçi anket sorularına gönüllü olarak verdikleri cevaplardan oluşmaktadır. Çalışmanın
sonunda çektikleri selfie’leri paylaşan katılımcıların bunu aslında ilgi ve
dikkat çekme gibi narsisistik bir eylem içerisinde gerçekleştirdikleri bulgulanmış
ve ilgili sonuçlar tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 2 |
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.