Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme
becerilerine sahip olma düzeylerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı
bu çalışmanın örneklemini, tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenen toplam 920
ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak
ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerilerini kullanma düzeylerini
belirlemek amacıyla “21. Yüzyıl Öğrenme Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma
verilerinin analizinde, betimsel istatistikler (ortalama,
standart sapma) ve fark analizleri (ANOVA, MANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme
becerilerini genel olarak yüksek düzeyde kullandıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin aktif öğrenme becerilerini orta
düzeyde; öğrenmeyi öğrenme, problem çözme, işbirliği ve iletişim becerilerini
ise yüksek düzeyde kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla; 7.
sınıf öğrencilerinin 6. ve 8. sınıf öğrencilerine kıyasla; sınıflarında akıllı
tahta bulunan öğrencilerin sınıflarında akıllı tahta bulunmayan öğrencilere
kıyasla; evlerinde internet bağlantısı bulunan öğrencilerin evlerinde internet
bağlantısı bulunmayan öğrencilere kıyasla; bilgisayar, akıllı telefon ve tablet
bilgisayar gibi teknolojik araçlara sahip olan öğrencilerin bu teknolojik
araçlara sahip olmayan öğrencilere kıyasla 21. yüzyıl öğrenme becerilerini daha
yüksek düzeyde kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu durumda, ortaokul öğrencilerinin genelde 21. yüzyıl öğrenme
becerilerinin özelde ise aktif öğrenme becerilerinin geliştirilmesi için,
öğrencinin süreçte aktif olacağı ve öğrenme sorumluluğunu üstleneceği öğrenci
merkezli öğretme-öğrenme ortamlarının oluşturulması önerilebilir.
Ortaokul öğrencileri 21. yüzyıl öğrenme becerileri öğrenmeyi öğrenme aktif öğrenme problem çözme
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
SYL-2018-7360
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | SYL-2018-7360 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 3 |