Research Article
BibTex RIS Cite

Arduino ile Kara Şimşek Uygulamasına Yönelik Fen Bilgisi Öğrencilerinin Görüşleri

Year 2020, Volume: 10 Issue: 3, 704 - 725, 24.09.2020
https://doi.org/10.24315/tred.608086

Abstract

Bu araştırmada Arduino ile kara şimşek
uygulaması gerçekleştirilmiş ve fen bilgisi öğrencilerinin bu uygulamaya
yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırmaya Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
birinci sınıfında öğrenim gören 40 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere 4 açık uçlu
sorudan oluşan görüş formu uygulanmıştır. Görüş formundaki 4 açık uçlu soruda
fen bilgisi öğrencilerinden Arduino kullanılarak yapılan kara şimşek
uygulamasını değerlendirmeleri, Arduino kullanımının avantajları ile
dezavantajlarını ifade etmeleri ve öğretmen olduklarında Arduino kullanarak
ders işleyip işlemeyeceklerini yazılı olarak ifade etmeleri istenmiştir. Ayrıca
uygulama sürecinde fen bilgisi öğrencileri tarafından kurulan tüm devrelerin
fotoğrafları çekilmiştir. Araştırma sonucunda fen bilgisi öğrencilerinin kara
şimşek uygulaması Arduino devrelerini başarılı bir şekilde kurdukları
görülmüştür. Fen bilgisi öğrencilerinin önemli bir kısmının kara şimşek
uygulamasına yönelik görüşlerinin olumlu olduğu saptanmıştır. Fen bilgisi
öğrencilerinin tamamına yakını Arduno kullanımının avantajları olduğunu, az
sayıda öğrenci ise hem avantajlarının hem de dezavantajlarının olduğunu ifade
etmiştir. Fen bilgisi öğrencilerinin büyük bir çoğunluğu da öğretmen
olduklarında Arduino kullanarak ders işleyeceklerini belirtmiştir.

References

  • Arakliotis, S., Nikolos, D. G. ve Kalligeros, E. (2016, May). Lawris: A rule-based Arduino programming system for young students. Presented at 5th International Conference on Modern Circuits and Systems Technologies. Thessaloniki, Greece. 12-14 May 2016.
  • Bahrudin, M. S. B., Kassim, R. A. ve Buniyamin, N. (2013, December). Development of fire alarm system using Raspberry Pi and Arduino Uno. Presented at International Conference on Electrical, Electronics and System Engineering (ICEESE). Kuala Lumpur, Malaysia.
  • Başaran, B. (2018). Arduino’nun elektrik deneylerine entegre edilmesinin ve deney raporlarının poster şeklinde hazırlanmasının, fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik laboratuvarlarına, teknolojiye ve bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Bouquet, F., Bobroff, J., Fuchs-Gallezot, M. ve Maurines, L. (2017). Project-based physics labs using low-cost open-source hardware. American Journal of Physics, 85(3), 216-222.
  • Cvjetković, V. M. ve Stanković, U. (2017). Arduino based physics and engineering remote laboratory. International Journal of Online Engineering, 13(1), 560-574.
  • Darmawan, A., Ratnadewi, Sartika, E. M., Pasaribu, N. T. B. ve Arlando, R. (2017). Basic Arduino programming training for high school students. International Journal of Society Development and Engagement, 1(1), 74-81.
  • D’Ausilio, A. (2012). Arduino: A low-cost multipurpose lab equipment. Behavior Research Methods, 44, 305-313.
  • De Lima, J. P. C., Carlos, L. M., Sim˜ao, J. P. S., Pereira, J., Mafra, P. M. ve da Silva, J. B. (2016). Design and Implementation of a Remote Lab for Teaching Programming and Robotics. IFAC-PapersOnLine, 86-91.
  • Doğan, N. (2015). Arduino hızlı başlangıç rehberi (2. baskı). İstanbul: Dikeyeksen Yayıncılık.
  • Doğan, O., Büyükkağnıcı, H., Darılmaz, A., Kara, E. ve Çağıltay, K. (2017, Aralık). FeTeMM eğitiminde giyilebilir teknoloji uygulaması giyilebilir meteoroloji istasyonu - GiyMi. 34. TBD Ulusal Bilişim Kurultayı’nda sunulmuş bildiri. Ankara.
  • Eguchi, A. (2014). Robotics as a learning tool for educational transformation. Presented at 4th International Workshop Teaching Robotics, Teaching with Robotics & 5th International Conference Robotics in Education. University of Padova, Italy.
  • Galadima, A. A. (2014, September). Arduino as a learning tool. Presented at 11th International Conference on Electronics, Computer and Computation (ICECCO). Abuja, Nigeria.
  • Geddes, M. (2017). Arduino proje el kitabı-Sizi teşvik edecek 25 pratik proje (çev. Gamze Sart ve Mustafa Gazioğlu). İstanbul: Aba Yayıncılık.
  • Gupta, N., Tejovanth, N. ve Murthy, P. (2012, January). Learning by creating: Interactive programming for Indian high schools. Presented at International Conference on Technology Enhanced Education (ICTEE). Surathkal, India.
  • Güngör, O. (2015). Kaçak elektrik kullanımının GSM aracılığıyla takibi. EMO Bilimsel Dergi, 4(8), 29-33.
  • Hertzog, P. E. ve Swart, A. J. (2016, April). Arduino-enabling engineering students to obtain academic success in a design-based module. Presented at IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). Abu Dhabi, UAE.
  • Hoffer, B. M. (2012). Satisfying STEM education using the Arduino microprocessor in C programming. Master Thesis, East Tennessee State University, Johnson City.
  • Huang, B. (2015, June). Open-source hardware - microcontrollers and physics education - integrating DIY sensors and data acquisition with Arduino. Presented at 122nd ASEE Annual Conference & Exposition. Seattle, WA.
  • Jamieson, P. (2011). Arduino for teaching embedded systems. Are computer scientists and engineering educators missing the boat? Presented at International Conference on Frontiers in Education: Computer Science and Computer Engineering (FECS'11). Las Vegas.
  • Jawawi, D. N. A., Mamat, R., Ridzuan, F., Khatibsyarbini, M. ve Zaki, M. Z. M. (2015, June). Introducing computer programming to secondary school students using mobile robots. Presented at 10th Asian Control Conference (ASCC), Malaysia.
  • Junior, L. A., Neto, O. T., Hernandez, M. F., Martins, P. S., Roger, L. L. ve Guerra, F. A. (2013). A low-cost and simple Arduino-based educational robotics kit. Cyber Journals: Multidisciplinary Journals in Science and Technology, Journal of Selected Areas in Robotics and Control (JSRC), 3(12), 1-7.
  • Kahyaoğlu, M. ve Dede, F. (2016). Arduino’yu 25 proje ile keşfet! İstanbul: Pusula Yayıncılık.
  • Karacı, A. ve Erdemir, M. (2017). Arduino ve wifi temelli çok sensörlü robot tasarımı ve denetimi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 10(4), 435-442.
  • Karışan, D. ve Yurdakul, Y. (2017). Mikroişlemci destekli fen-teknoloji-mühendislik matematik (stem) uygulamalarının 6. sınıf öğrencilerinin bu alanlara yönelik tutumlarına etkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 37-52.
  • Kemis, H., Bruce, N., Ping, W., Antonio, T., Gook, L. B. ve Lee, H. J. (2012). Healthcare monitoring application in ubiquitous sensor network: Design and implementation based on pulse sensor with Arduino. Presented at 6th International Conference on New Trends in Information Science, Service Science and Data Mining (ISSDM2012). Taipei, Taiwan.
  • Knop, L., Ziaeefard, S., Ribeiro, G. A., Page, B. R., Ficanha, E., Miller, M. H., Rastgaar, M. ve Mahmoudian, N. (2017, October). A human-interactive robotic program for middle school STEM education. Presented at IEEE Frontiers in Education Conference (FIE). Indiana, USA.
  • Koçak, Ç. ve Kırbaş, İ. (2016, Ocak). Arduino tabanlı prototip akıllı ev sistemi tasarımı. AB’16 - XVIII. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulmuş bildiri. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Laštoviþka-Medin, G. ve Petric, M. (2015, June). Embedded Lab: Arduino Projects in Science Lessons. Presented at 4th Mediterranean Conference on Embedded Computing. Budva, Montenegro.
  • Moya, A. A. (2018). An Arduino experiment to study free fall at schools. Physics Education, 53, 1-4.
  • Ocak, M. A. ve Efe, A. A. (2018). Arduino ile kodlama ve mikrodenetleyici uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özdemirci, E., Ersin, Ç. ve Canal, M. R. (2017). Arduino UNO uygulama setinin gerçekleştirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Özel Sayı 1, 127-133.
  • Ramos, P. M., Lopes, M. J., Silva, M. M. L. ve Silva, M. R. (2016, November). Student2student: Arduino project-based learning. Presented at TEEM '16 Proceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality.
  • Ramos, P. M., Domingues, J. P., Pereira Silva, P. S. ve Silva, M. R. (2017). First exposure to Arduino through peer-coaching: Impact on students’ attitudes towards programming. Computers in Human Behavior, 76, 51-58.
  • Rubio, M. A., Hierro, C. M. ve Pablo, A. (2013). Using Arduino to enhance computer programming courses in science and engineering. Presented at IATED EDULEARN13 Conference. Barcelona, Spain.
  • Shim J., Ko J. ve Shim J. (2014). A study on training courses development and analysis for improving the creativity using Arduino. Journal of Korea Multimedia Society, 17(4), 514-525.
  • Sinap, V. (2017). Programlama eğitiminde probleme dayalı öğrenmeye yönelik Arduino etkinliklerinin kullanılması: Bir eylem araştırması. Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Slåttsveen, K., Steinert, M. ve Aasland, K.E. (2016, August). Increasing student confidence and motivation in a project-based Machine Construction and Mechatronics course. Presented at NordDesign2016. Norwegian University of Science and Technology, Trondheim, Norway.
  • Taşdemir, C. (2016). Arduino (9. baskı). İstanbul: Dikeyeksen Yayıncılık.
  • T.C. Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • URL 1: Knight Rider Wallpapers, 10.03.2018 tarihinde http://www.4usky.com/knight-rider-wallpapers.html adresinden erişilmiştir.
  • URL 2: Arduino ile Karaşimşek Devresi, 10.03.2018 tarihinde https://images.app.goo.gl/pwaY9jnKtPrLMCsQ9 adresinden erişilmiştir.
  • Yalman, S. ve Haşıloğlu, A. (2015, Ekim). Hastanelerde eş-zamanlı ilaç dağıtımı yapan hemşire /hemşir robotun geliştirilmesi. Tıp Teknolojileri Ulusal Kongresi TIPTEKNO15’te sunulmuş bildiri.
  • Yasin, A. I., Prima, E. C. ve Sholihin, H. (2018). Learning electricity using Arduino-android based game to improve STEM literacy. Journal of Science Learning, 1(3), 77-94.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zachariadou, K., Yiasemides, K. ve Trougkakos, N. (2012). A low-cost computer-controlled Arduino-based educational laboratory system for teaching the fundamentals of photovoltaic cells. European Journal of Physics, 33, 1599-1610.
  • Zieris, H., Gerstberger, H. ve Müller, W. (2014). Using Arduino-based experiments to integrate computer science education and natural science. Presented at KEYCIT 2014: Key Competencies in Informatics and ICT. Universität Potsdam.
Year 2020, Volume: 10 Issue: 3, 704 - 725, 24.09.2020
https://doi.org/10.24315/tred.608086

Abstract

References

  • Arakliotis, S., Nikolos, D. G. ve Kalligeros, E. (2016, May). Lawris: A rule-based Arduino programming system for young students. Presented at 5th International Conference on Modern Circuits and Systems Technologies. Thessaloniki, Greece. 12-14 May 2016.
  • Bahrudin, M. S. B., Kassim, R. A. ve Buniyamin, N. (2013, December). Development of fire alarm system using Raspberry Pi and Arduino Uno. Presented at International Conference on Electrical, Electronics and System Engineering (ICEESE). Kuala Lumpur, Malaysia.
  • Başaran, B. (2018). Arduino’nun elektrik deneylerine entegre edilmesinin ve deney raporlarının poster şeklinde hazırlanmasının, fen bilgisi öğretmen adaylarının fizik laboratuvarlarına, teknolojiye ve bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Bouquet, F., Bobroff, J., Fuchs-Gallezot, M. ve Maurines, L. (2017). Project-based physics labs using low-cost open-source hardware. American Journal of Physics, 85(3), 216-222.
  • Cvjetković, V. M. ve Stanković, U. (2017). Arduino based physics and engineering remote laboratory. International Journal of Online Engineering, 13(1), 560-574.
  • Darmawan, A., Ratnadewi, Sartika, E. M., Pasaribu, N. T. B. ve Arlando, R. (2017). Basic Arduino programming training for high school students. International Journal of Society Development and Engagement, 1(1), 74-81.
  • D’Ausilio, A. (2012). Arduino: A low-cost multipurpose lab equipment. Behavior Research Methods, 44, 305-313.
  • De Lima, J. P. C., Carlos, L. M., Sim˜ao, J. P. S., Pereira, J., Mafra, P. M. ve da Silva, J. B. (2016). Design and Implementation of a Remote Lab for Teaching Programming and Robotics. IFAC-PapersOnLine, 86-91.
  • Doğan, N. (2015). Arduino hızlı başlangıç rehberi (2. baskı). İstanbul: Dikeyeksen Yayıncılık.
  • Doğan, O., Büyükkağnıcı, H., Darılmaz, A., Kara, E. ve Çağıltay, K. (2017, Aralık). FeTeMM eğitiminde giyilebilir teknoloji uygulaması giyilebilir meteoroloji istasyonu - GiyMi. 34. TBD Ulusal Bilişim Kurultayı’nda sunulmuş bildiri. Ankara.
  • Eguchi, A. (2014). Robotics as a learning tool for educational transformation. Presented at 4th International Workshop Teaching Robotics, Teaching with Robotics & 5th International Conference Robotics in Education. University of Padova, Italy.
  • Galadima, A. A. (2014, September). Arduino as a learning tool. Presented at 11th International Conference on Electronics, Computer and Computation (ICECCO). Abuja, Nigeria.
  • Geddes, M. (2017). Arduino proje el kitabı-Sizi teşvik edecek 25 pratik proje (çev. Gamze Sart ve Mustafa Gazioğlu). İstanbul: Aba Yayıncılık.
  • Gupta, N., Tejovanth, N. ve Murthy, P. (2012, January). Learning by creating: Interactive programming for Indian high schools. Presented at International Conference on Technology Enhanced Education (ICTEE). Surathkal, India.
  • Güngör, O. (2015). Kaçak elektrik kullanımının GSM aracılığıyla takibi. EMO Bilimsel Dergi, 4(8), 29-33.
  • Hertzog, P. E. ve Swart, A. J. (2016, April). Arduino-enabling engineering students to obtain academic success in a design-based module. Presented at IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). Abu Dhabi, UAE.
  • Hoffer, B. M. (2012). Satisfying STEM education using the Arduino microprocessor in C programming. Master Thesis, East Tennessee State University, Johnson City.
  • Huang, B. (2015, June). Open-source hardware - microcontrollers and physics education - integrating DIY sensors and data acquisition with Arduino. Presented at 122nd ASEE Annual Conference & Exposition. Seattle, WA.
  • Jamieson, P. (2011). Arduino for teaching embedded systems. Are computer scientists and engineering educators missing the boat? Presented at International Conference on Frontiers in Education: Computer Science and Computer Engineering (FECS'11). Las Vegas.
  • Jawawi, D. N. A., Mamat, R., Ridzuan, F., Khatibsyarbini, M. ve Zaki, M. Z. M. (2015, June). Introducing computer programming to secondary school students using mobile robots. Presented at 10th Asian Control Conference (ASCC), Malaysia.
  • Junior, L. A., Neto, O. T., Hernandez, M. F., Martins, P. S., Roger, L. L. ve Guerra, F. A. (2013). A low-cost and simple Arduino-based educational robotics kit. Cyber Journals: Multidisciplinary Journals in Science and Technology, Journal of Selected Areas in Robotics and Control (JSRC), 3(12), 1-7.
  • Kahyaoğlu, M. ve Dede, F. (2016). Arduino’yu 25 proje ile keşfet! İstanbul: Pusula Yayıncılık.
  • Karacı, A. ve Erdemir, M. (2017). Arduino ve wifi temelli çok sensörlü robot tasarımı ve denetimi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 10(4), 435-442.
  • Karışan, D. ve Yurdakul, Y. (2017). Mikroişlemci destekli fen-teknoloji-mühendislik matematik (stem) uygulamalarının 6. sınıf öğrencilerinin bu alanlara yönelik tutumlarına etkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 37-52.
  • Kemis, H., Bruce, N., Ping, W., Antonio, T., Gook, L. B. ve Lee, H. J. (2012). Healthcare monitoring application in ubiquitous sensor network: Design and implementation based on pulse sensor with Arduino. Presented at 6th International Conference on New Trends in Information Science, Service Science and Data Mining (ISSDM2012). Taipei, Taiwan.
  • Knop, L., Ziaeefard, S., Ribeiro, G. A., Page, B. R., Ficanha, E., Miller, M. H., Rastgaar, M. ve Mahmoudian, N. (2017, October). A human-interactive robotic program for middle school STEM education. Presented at IEEE Frontiers in Education Conference (FIE). Indiana, USA.
  • Koçak, Ç. ve Kırbaş, İ. (2016, Ocak). Arduino tabanlı prototip akıllı ev sistemi tasarımı. AB’16 - XVIII. Akademik Bilişim Konferansı’nda sunulmuş bildiri. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Laštoviþka-Medin, G. ve Petric, M. (2015, June). Embedded Lab: Arduino Projects in Science Lessons. Presented at 4th Mediterranean Conference on Embedded Computing. Budva, Montenegro.
  • Moya, A. A. (2018). An Arduino experiment to study free fall at schools. Physics Education, 53, 1-4.
  • Ocak, M. A. ve Efe, A. A. (2018). Arduino ile kodlama ve mikrodenetleyici uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özdemirci, E., Ersin, Ç. ve Canal, M. R. (2017). Arduino UNO uygulama setinin gerçekleştirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Özel Sayı 1, 127-133.
  • Ramos, P. M., Lopes, M. J., Silva, M. M. L. ve Silva, M. R. (2016, November). Student2student: Arduino project-based learning. Presented at TEEM '16 Proceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality.
  • Ramos, P. M., Domingues, J. P., Pereira Silva, P. S. ve Silva, M. R. (2017). First exposure to Arduino through peer-coaching: Impact on students’ attitudes towards programming. Computers in Human Behavior, 76, 51-58.
  • Rubio, M. A., Hierro, C. M. ve Pablo, A. (2013). Using Arduino to enhance computer programming courses in science and engineering. Presented at IATED EDULEARN13 Conference. Barcelona, Spain.
  • Shim J., Ko J. ve Shim J. (2014). A study on training courses development and analysis for improving the creativity using Arduino. Journal of Korea Multimedia Society, 17(4), 514-525.
  • Sinap, V. (2017). Programlama eğitiminde probleme dayalı öğrenmeye yönelik Arduino etkinliklerinin kullanılması: Bir eylem araştırması. Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Slåttsveen, K., Steinert, M. ve Aasland, K.E. (2016, August). Increasing student confidence and motivation in a project-based Machine Construction and Mechatronics course. Presented at NordDesign2016. Norwegian University of Science and Technology, Trondheim, Norway.
  • Taşdemir, C. (2016). Arduino (9. baskı). İstanbul: Dikeyeksen Yayıncılık.
  • T.C. Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • URL 1: Knight Rider Wallpapers, 10.03.2018 tarihinde http://www.4usky.com/knight-rider-wallpapers.html adresinden erişilmiştir.
  • URL 2: Arduino ile Karaşimşek Devresi, 10.03.2018 tarihinde https://images.app.goo.gl/pwaY9jnKtPrLMCsQ9 adresinden erişilmiştir.
  • Yalman, S. ve Haşıloğlu, A. (2015, Ekim). Hastanelerde eş-zamanlı ilaç dağıtımı yapan hemşire /hemşir robotun geliştirilmesi. Tıp Teknolojileri Ulusal Kongresi TIPTEKNO15’te sunulmuş bildiri.
  • Yasin, A. I., Prima, E. C. ve Sholihin, H. (2018). Learning electricity using Arduino-android based game to improve STEM literacy. Journal of Science Learning, 1(3), 77-94.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zachariadou, K., Yiasemides, K. ve Trougkakos, N. (2012). A low-cost computer-controlled Arduino-based educational laboratory system for teaching the fundamentals of photovoltaic cells. European Journal of Physics, 33, 1599-1610.
  • Zieris, H., Gerstberger, H. ve Müller, W. (2014). Using Arduino-based experiments to integrate computer science education and natural science. Presented at KEYCIT 2014: Key Competencies in Informatics and ICT. Universität Potsdam.
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Nisa Yenikalaycı 0000-0002-5676-1488

Gonca Harman 0000-0002-9717-1150

Publication Date September 24, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 10 Issue: 3

Cite

APA Yenikalaycı, N., & Harman, G. (2020). Arduino ile Kara Şimşek Uygulamasına Yönelik Fen Bilgisi Öğrencilerinin Görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 10(3), 704-725. https://doi.org/10.24315/tred.608086

Cited By

Evaluation of STEM Applications Used in Science Education
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
https://doi.org/10.21666/muefd.1080617