Araştırmanın amacı, dörtgenler arası ilişkilerin GeoGebra 5.0 yazılımı ile öğretiminin 8. sınıf öğrenci başarısına etkisini incelemektir. Araştırmada deneysel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2017-2018 bahar döneminde, Karadeniz bölgesinde bir il merkezinde devlet okulundaki 15'i deney 15'i kontrol grubu olmak üzere toplam 30 sekizinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Uygulamalar aynı öğretmen tarafından, deney grubunda GeoGebra ile, kontrol grubunda ise manipülatifler ile hazırlanan benzer içerikli aktiviteler yardımıyla uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak, açık uçlu, doğru–yanlış ve test sorularından oluşan 7 soruluk ölçme aracı kullanılmış ve deney öncesi ve sonrasında ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Çalışma 5 hafta sürmüştür. Nicel verilerin analizi, SPSS.22 programı ile bağımlı ve bağımsız gruplar t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı anlamlı bir fark bulunmamıştır. GeoGebra veya manipülatif kullanımının, öğrenci erişi düzeyini artırma açısından bir farklarının olmadığı söylenebilir.
GeoGebra Dinamik Geometri Yazılımı Matematik Başarısı Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi Dörtgenler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 26, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 1 |