Research Article
BibTex RIS Cite

UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÇALGI EĞİTİMİ: PİYANO DERSİ SİSTEM İŞLERLİĞİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Year 2022, Volume: 12 Issue: 2, 624 - 636, 30.05.2022
https://doi.org/10.24315/tred.916027

Abstract

2020 yılının başlangıcıyla birlikte tüm dünyada etki gösteren Covid-19 salgınının yayılımına engel olmak adına birçok önlem alınmış, bu önlemler kapsamında örgün eğitime ara verilmiştir. Bu durumun sonucu olarak uzaktan eğitimle ilgili alternatif eğitim yöntemleri geliştirilmiş ve bu doğrultuda hızla uzaktan eğitim platformları aktif hale getirilmiştir. Müzik eğitimi alanında da benzer platformlar kullanılmış ve bireysel çalgı dersleri de bu şekilde sürdürülmüştür. Söz konusu bu süreçte uzaktan eğitimle yürütülen piyano dersleriyle ilgili olarak durum tanımlamasının amaçlandığı bu araştırmada piyano öğrencileri ile görüşmeler yapılmıştır. Uzaktan piyano dersi sistem işlerliğine yönelik öğrenci düşüncelerinin incelendiği bu araştırmanın, piyano eğitimi özelinde uzaktan çalgı dersi işleyişine ilişkin yön vermesi ve uzaktan eğitim araştırmalarına kaynak olması bakımından önemli olduğu düşünülmektedir. Nitel araştırma yöntem tekniklerinin kullanıldığı bu araştırmada durum çalışmasına örnek olarak yapılandırılmamış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Çankırı Karatekin Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Müzik Bölümü’nde piyano dersi almakta olan 1. ve 2. sınıf öğrencileri (n=14) oluşturmaktadır. Piyano dersinin içeriği, niteliği ve öğrencilerin sürece ilişkin görüşlerine ilişkin soruların yer aldığı görüşme formu demografik bilgiler ile 7 sorudan oluşmaktadır. Görüşmelerden elde edilen verilerin analiz edilmesinde içerik analizi yöntemi kullanılarak veriler betimlenmiş, temalar ve kodlar oluşturularak yorumlanmıştır.

References

  • Adıyaman, Z. (2002). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology TOJET, 1(11), 92-97.
  • Akyurek, R. (2020). The views of lecturers about distance music education process in the pandemic period, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 5(13), 1790-1833.
  • Balaban, E. (2012). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitim ve bir proje önerisi, İstanbul: Işık Üniversitesi.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., Şahin, E. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinin getisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd, 3(2), 85-124.
  • Canbay, A , Nacakcı, Z . (2011). Mektupla keman öğretim uygulamasına yönelik içerik analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 1(21), 134-152.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (M. Bütün, ve. S. B. Demir, Çev. Ed.) Siyasal.
  • Karahan, A.S. (2016). The evaluation of synchronic distance piano teaching in comprasion with the traditional piano teaching. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, 11(21), 211-228.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (1), 323-343.
  • Sakarya, G. & Zahal O. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 795-817.
  • Tecimer, B. (2006). İnternet ve yaşam boyu müzik eğitimi. MÜZED, 15, 8-9. http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/makale/B-Tecimer_12.pdf
  • Tosuner, G. ve Levendoğlu, N. O. (2020). Covid-19 sürecinde uzaktan yürütülen müzik öğretimi uygulamalarının 8-10 yaş grubu çocuklarındaki yansımaları üzerine bir durum çalışması. Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, 81, Autumn, 289-308.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 10. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yorgancı, S. (2015). Web tabanlı uzaktan eğitim yönteminin öğrencilerin matematik başarılarına etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1401-1420.
Year 2022, Volume: 12 Issue: 2, 624 - 636, 30.05.2022
https://doi.org/10.24315/tred.916027

Abstract

References

  • Adıyaman, Z. (2002). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology TOJET, 1(11), 92-97.
  • Akyurek, R. (2020). The views of lecturers about distance music education process in the pandemic period, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 5(13), 1790-1833.
  • Balaban, E. (2012). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitim ve bir proje önerisi, İstanbul: Işık Üniversitesi.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., Şahin, E. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinin getisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd, 3(2), 85-124.
  • Canbay, A , Nacakcı, Z . (2011). Mektupla keman öğretim uygulamasına yönelik içerik analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 1(21), 134-152.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (M. Bütün, ve. S. B. Demir, Çev. Ed.) Siyasal.
  • Karahan, A.S. (2016). The evaluation of synchronic distance piano teaching in comprasion with the traditional piano teaching. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, 11(21), 211-228.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (1), 323-343.
  • Sakarya, G. & Zahal O. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 795-817.
  • Tecimer, B. (2006). İnternet ve yaşam boyu müzik eğitimi. MÜZED, 15, 8-9. http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/makale/B-Tecimer_12.pdf
  • Tosuner, G. ve Levendoğlu, N. O. (2020). Covid-19 sürecinde uzaktan yürütülen müzik öğretimi uygulamalarının 8-10 yaş grubu çocuklarındaki yansımaları üzerine bir durum çalışması. Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, 81, Autumn, 289-308.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 10. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yorgancı, S. (2015). Web tabanlı uzaktan eğitim yönteminin öğrencilerin matematik başarılarına etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1401-1420.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Tuğba Çağlak Eker 0000-0003-1062-4645

Early Pub Date May 30, 2022
Publication Date May 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Çağlak Eker, T. (2022). UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ÇALGI EĞİTİMİ: PİYANO DERSİ SİSTEM İŞLERLİĞİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 624-636. https://doi.org/10.24315/tred.916027