Research Article
BibTex RIS Cite

21. YÜZYIL BECERİLERİ BAĞLAMINDA ORTAOKUL MÜZİK ÖĞRETİM PROGRAMI

Year 2023, Volume: 13 Issue: 3, 1557 - 1578, 26.09.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1162794

Abstract

Bu araştırmanın amacı, 21. yüzyıl becerilerinin ortaokul müzik öğretim programında yer alma durumlarını tespit etmektir. Araştırma, iç içe geçmiş tekli durum çalışması desenli nitel bir araştırmadır. Veriler, Millî Eğitim Bakanlığı ortaokul müzik öğretim programı ve 21. yüzyıl becerileri için ortaklık çerçevesinde (P21) yer alan becerilerin incelenmesiyle, doküman analizi veri toplama aracı ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri, betimsel analiz ile çözümlenmiş, öğretim programında yer alan kazanımlar ve müzik dersinin özel amaçları, P21 kapsamındaki becerilerle karşılaştırılmış ve kategoriler oluşturularak incelenmiştir. Araştırmada, 2018 yılında Türkiye Yeterlikler Çerçevesi’ne uygun olacak şekilde güncellendiği belirtilen öğretim programında, kazanım, alana özgü beceriler ve özel amaçlarda yetkinliklerden ziyade P21 becerilerinin yer aldığı, “eleştirel düşünme” becerisinin ise belirtilen unsurlarda yer almadığı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Akınoğlu, O. (2003). Bir eğitim değeri olarak eleştirel düşünme. Değerler Eğitimi Dergisi, 1 (3), 7-26.
  • Bal, M. (2018). Türkçe dersinin 21. Yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Turkish Studies, 13(4), 49-64.
  • Bektaş, M., Sellum, F. S., Polat, D. (2019). 2018 Hayat bilgisi dersi öğretim programı’nın 21. Yüzyıl öğrenme ve yenilikçilik becerileri açısından incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 9 (1), 129-147.
  • Binkley, M., Erstad, O., Herman, J., Raizen, S., Ripley, M., & Rumble, M. (2010). Draft hite paper 1: Defining 21st century skills. ATC21S: The University of Melbourne.
  • Bobbitt, J. F. (2017). Eğitim programı (M. E. Rüzgar, Çev.). Ankara: Pegem.
  • Çıkılı, Y. (2019). Eğitimle ilgili temel kavramlar. K. Keskinkılıç (Ed.), Eğitime giriş içinde (s. 1-32). Ankara: Pegem.
  • Dede, C. (2010). Comparing frameworks for 21st century skills. Bellanca, J. A. (Ed.), 21st century skills: Rethinking how students learn içinde (s. 51-75). Bloomington/ Indiana: Solution Tree Press.
  • Erbağcı, N., & Kaf, Ö. (2020). Düşünme Becerileri Kavramları Bağlamında İlkokul Ders Kitaplarının ve Öğrencilerin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 45(204), 383-399.
  • Fer, S. (2020). Eğitimde program geliştirme kuramsal temellere bakış. Ankara: Pegem.
  • Gelen, İ. (2017). P21-program ve öğretimde 21. Yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Güven, E, D. (2005). Eğitim üzerine yinelenen eleştiriler, alternatif öneriler. Başkent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Eleştirel-Yaratıcı Düşünme ve Davranış Araştırmaları Laboratuvarı Pivolka Dergisi, 4 (17), 6-8.
  • Hilton, Margaret L., Pellegrino, James W. (2012). Education for life and work : developing transferable knowledge and skills in the 21st century., Washington D.C. :The National Academies Press.
  • Jerald, C, D. (2009). Defining a 21st century education., Center for Public Education, 16.
  • Kay, K. (2010). 21st century skills: why they matter, what they are, and how we get there. Bellanca, J. A. (Ed.), 21st Century Skills: Rethinking How Students Learn içinde (önsöz). Bloomington/ Indiana: Solution Tree Press.
  • Kyllonen, P. C. (2012). Measurement of 21st century skills within the common core state standards. Invitational Research Symposium on Technology Enhanced Assessments içinde (s. 1-24).
  • Özgül, İ. (2021). Müzik dersi öğretim programının Avrupa yeterlilikler çerçevesi ve Türkiye yeterlilikler çerçevesi açısından incelenmesi. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18 (43), 6806-6838.
  • Ornstein, A. C. & Hunkins F. P. (2016). Eğitim programı temeller, ilkeler ve sorunlar (A. Arı, Çev.). Konya: Eğitim.
  • Saygılı, S. (2013). Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş sürecinde eğitimde dönüştürücü bir entelektüel olarak öğretmenler. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 263-274.
  • Sönmez, V. (2020), Program geliştirmede öğretmen elkitabı. Ankara: Anı.
  • Tuğluk, M. N., Özkan, B. (2019). MEB 2013 okul öncesi eğitim programının 21. yüzyıl becerileri açısından analizi. Temel Eğitim Dergisi, 1(4), 29-38.
  • Yıldırım A. & Şimşek H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, Y. M. (2022). 21. Yüzyıl becerileri açısından müzik dersi öğretim programı. Art-e Sanat Dergisi, 15 (29), 50-68.
  • Voogt, J. & Roblin, N. P. (2012). A comparative analysis of international frameworks for 21st century competences: Implications for national curriculum policies. Journal of Curriculum Studies, 44 (3), 299-321.
Year 2023, Volume: 13 Issue: 3, 1557 - 1578, 26.09.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1162794

Abstract

References

  • Akınoğlu, O. (2003). Bir eğitim değeri olarak eleştirel düşünme. Değerler Eğitimi Dergisi, 1 (3), 7-26.
  • Bal, M. (2018). Türkçe dersinin 21. Yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Turkish Studies, 13(4), 49-64.
  • Bektaş, M., Sellum, F. S., Polat, D. (2019). 2018 Hayat bilgisi dersi öğretim programı’nın 21. Yüzyıl öğrenme ve yenilikçilik becerileri açısından incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 9 (1), 129-147.
  • Binkley, M., Erstad, O., Herman, J., Raizen, S., Ripley, M., & Rumble, M. (2010). Draft hite paper 1: Defining 21st century skills. ATC21S: The University of Melbourne.
  • Bobbitt, J. F. (2017). Eğitim programı (M. E. Rüzgar, Çev.). Ankara: Pegem.
  • Çıkılı, Y. (2019). Eğitimle ilgili temel kavramlar. K. Keskinkılıç (Ed.), Eğitime giriş içinde (s. 1-32). Ankara: Pegem.
  • Dede, C. (2010). Comparing frameworks for 21st century skills. Bellanca, J. A. (Ed.), 21st century skills: Rethinking how students learn içinde (s. 51-75). Bloomington/ Indiana: Solution Tree Press.
  • Erbağcı, N., & Kaf, Ö. (2020). Düşünme Becerileri Kavramları Bağlamında İlkokul Ders Kitaplarının ve Öğrencilerin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 45(204), 383-399.
  • Fer, S. (2020). Eğitimde program geliştirme kuramsal temellere bakış. Ankara: Pegem.
  • Gelen, İ. (2017). P21-program ve öğretimde 21. Yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Güven, E, D. (2005). Eğitim üzerine yinelenen eleştiriler, alternatif öneriler. Başkent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Eleştirel-Yaratıcı Düşünme ve Davranış Araştırmaları Laboratuvarı Pivolka Dergisi, 4 (17), 6-8.
  • Hilton, Margaret L., Pellegrino, James W. (2012). Education for life and work : developing transferable knowledge and skills in the 21st century., Washington D.C. :The National Academies Press.
  • Jerald, C, D. (2009). Defining a 21st century education., Center for Public Education, 16.
  • Kay, K. (2010). 21st century skills: why they matter, what they are, and how we get there. Bellanca, J. A. (Ed.), 21st Century Skills: Rethinking How Students Learn içinde (önsöz). Bloomington/ Indiana: Solution Tree Press.
  • Kyllonen, P. C. (2012). Measurement of 21st century skills within the common core state standards. Invitational Research Symposium on Technology Enhanced Assessments içinde (s. 1-24).
  • Özgül, İ. (2021). Müzik dersi öğretim programının Avrupa yeterlilikler çerçevesi ve Türkiye yeterlilikler çerçevesi açısından incelenmesi. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18 (43), 6806-6838.
  • Ornstein, A. C. & Hunkins F. P. (2016). Eğitim programı temeller, ilkeler ve sorunlar (A. Arı, Çev.). Konya: Eğitim.
  • Saygılı, S. (2013). Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş sürecinde eğitimde dönüştürücü bir entelektüel olarak öğretmenler. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 263-274.
  • Sönmez, V. (2020), Program geliştirmede öğretmen elkitabı. Ankara: Anı.
  • Tuğluk, M. N., Özkan, B. (2019). MEB 2013 okul öncesi eğitim programının 21. yüzyıl becerileri açısından analizi. Temel Eğitim Dergisi, 1(4), 29-38.
  • Yıldırım A. & Şimşek H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, Y. M. (2022). 21. Yüzyıl becerileri açısından müzik dersi öğretim programı. Art-e Sanat Dergisi, 15 (29), 50-68.
  • Voogt, J. & Roblin, N. P. (2012). A comparative analysis of international frameworks for 21st century competences: Implications for national curriculum policies. Journal of Curriculum Studies, 44 (3), 299-321.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

İlay Bilge Denktaş 0000-0001-8853-774X

Subhan Ekşioğlu 0000-0002-5471-627X

Early Pub Date September 19, 2023
Publication Date September 26, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 13 Issue: 3

Cite

APA Denktaş, İ. B., & Ekşioğlu, S. (2023). 21. YÜZYIL BECERİLERİ BAĞLAMINDA ORTAOKUL MÜZİK ÖĞRETİM PROGRAMI. Trakya Eğitim Dergisi, 13(3), 1557-1578. https://doi.org/10.24315/tred.1162794