Bu araştırmada Türkiye’de sosyal bilgiler eğitimi alanındaki doktora programlarının farklı yönleriyle karşılaştırmalı olarak incelenmesi, mevcut durumlarının ortaya konulması ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizine göre tasarlanmıştır. Bu kapsamda öncelikle Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi’nden gerekli verilere ulaşılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analizden faydalanılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre sosyal bilgiler eğitimi alanında 2023-2024 eğitim öğretim yılı itibariyle 29 devlet üniversitesinde doktora programı bulunmaktadır. Bu programlarda toplam 371 öğrenci kayıtlı olup bu öğrencilerin toplam 7’si uluslararası öğrencidir. Öğretim üyesi başına yaklaşık 1,6 doktora öğrencisi düşmektedir. Doktora öğrenci sayısı en fazla olan üniversiteler sırasıyla Gazi, Marmara ve Atatürk üniversiteleri iken en az olan üniversiteler ise Dokuz Eylül, Aydın Adnan Menderes ve Necmettin Erbakan üniversiteleridir. En fazla doktora programı İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan üniversitelerde bulunurken, Güney Doğu Anadolu Bölgesi’nde ise hiç doktora programı bulunmamaktadır. Doktora mezun sayısının 2013 yılından 2023 yılına kadar sürekli artış göstermeyerek dalgalı bir seyir izlediği belirlenmiştir. Ayrıca sosyal bilgiler eğitimi alanında mezun olan öğrenci sayısının doktora yapan öğrenci sayısının çok altında olduğu tespit edilmiş ve bu sorunun önüne geçilmesi adına farklı önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 20, 2024 |
Publication Date | September 27, 2024 |
Submission Date | May 21, 2024 |
Acceptance Date | July 8, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: 3 |