Bilim ve teknolojideki ilerlemeler zamansal ve mekânsal sınırların genişlemesini kolaylaştırmış, böylece küresel ölçekte toplumlar ve ülkeler arasındaki bilgi, teknoloji, siyasi, ekonomik ve kültürel ilişkilerin birbirine bağlılığını etkilemiştir. Böyle bir dönemde öğrencilerin farklı kavramlar arasındaki karşılıklı ilişkileri anlamaları, çağdaş dünya hakkında farkındalık geliştirmeleri ve çoklu bakış açılarını takdir etmeleri büyük önem taşımaktadır. Sonuç olarak, "küresel bağlantılar" öğrenme alanı sosyal bilgiler programında önemli bir yere sahiptir. Bu doğrultuda, bu çalışma küresel bağlantılar üzerine yapılan mevcut araştırmaların kapsamlı bir analizini sunmayı ve eğilimlerini keşfetmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada meta-sentez yöntemi kullanılmış ve önceden belirlenmiş kriterleri karşılayan 39 erişilebilir tam metin çalışma dahil edilmiştir. Bu çalışmalar Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi, Google Scholar ve Dergipark, Ulakbim, TR dizin veri tabanlarından temin edilmiştir. Veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiş, tablolaştırılmış ve yorumlanmıştır. Sosyal bilgiler eğitiminde küresel bağlantılarla ilgili alan yazın incelendiğinde, program ve ders kitaplarının önemli bir odak noktasını oluşturduğu çeşitli konular ortaya çıkmaktadır. İyileştirme önerileri arasında müfredat ve ders kitaplarındaki içerik ve etkinliklerin geliştirilmesi, daha fazla araştırma yapılması ve öğrenci öğrenimini ve öğretmen etkinliğini artırmak için daha fazla etkinliğin dâhil edilmesi yer almaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Temel Eğitim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: Özel Sayı |