Bu çalışmanın amacı beslenme üzerine yapılmış eğitim ve öğretim, spor konulu lisansüstü çalışmaları sistematik olarak incelemektedir. Çalışmada doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmaya dahil edilen 65 lisansüstü çalışma ölçüt örneklemeyle belirlenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonunda beslenme üzerine eğitim ve öğretim, spor konulu çok fazla doktora tezinin olmadığı, tema olarak en fazla beslenme eğitiminin belirli değişkenler üzerindeki etkisi temasının kullanıldığı, çalışmaların en fazla Selçuk Üniversite’sinde yürütüldüğü, konuyla alakalı en fazla çalışmanın 2019’da yapıldığı görülmüştür. Metodolojik bakımdan lisansüstü çalışmalarda en fazla nicel yöntemlerin ve tarama desenlerinin tercih edildiği, en fazla rastgele örnekleme kullanıldığı, örneklem grubu olarak ortaokul ve üniversite öğrencilerinin seçildiği, örneklem büyüklüğünde en fazla 250 üzeri aralığının seçildiği, verilerin en fazla kişisel bilgi formlarıyla ve ölçeklerle toplandığı ve verilerin analizinde en fazla tanımlayıcı istatistiklere başvurulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma sonunda önerilere yer verilmiştir.
Bu çalışma III. Bilsel Uluslararası Ahlat Bilimsel Araştırmalar Kongresi'nde sözlü bildiri olarak sunulmuştur.
The aim of this study is to systematically analyze postgraduate studies on nutrition in education, training, and sport. The document analysis technique was utilized in the study. The 65 postgraduate studies included in the analysis were determined through criterion sampling. The data obtained were analyzed using content analysis. At the end of the study, it was found that there were not many doctoral theses on education and training in nutrition and sports. The most common theme was the effect of nutrition education on certain variables. The studies were mostly conducted at Selçuk University, with the highest number of studies on the subject carried out in 2019. In terms of methodology, it was concluded that quantitative methods and survey designs were predominantly preferred in postgraduate studies. Random sampling was most frequently used, with secondary school and university students often selected as the sample group. A sample size range of over 250 was commonly chosen. Data were mostly collected using personal information forms and scales, and descriptive statistics were primarily employed in data analysis. Suggestions are provided at the end of the study.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Classroom Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 24, 2025 |
Publication Date | April 30, 2025 |
Submission Date | June 15, 2024 |
Acceptance Date | December 4, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 2 |