Bu araştırmanın temel amacı, pedagojik formasyon sertifika programı öğrencilerinin pedagojik formasyon eğitimine yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada genel tarama modeline dayalı betimsel yöntem kullanılmıştır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseniyle yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda pedagojik formasyon sertifika programı öğrencilerinin, pedagojik formasyon eğitimine yönelik görüşlerini ve beklentilerini belirlemek amacıyla cevaplayacakları 5 soru yer almıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemine göre kolay ulaşılabilir durum örneklemesi tekniği ile belirlenmiş olup 145 pedagojik formasyon sertifika programı öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda pedagojik formasyon sertifika programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde en sık vurgulanan etkenin “Sevmek” olduğu belirlenmiştir. Pedagojik formasyon sertifika programı öğrencilerinin en önemli olarak gördüğü dersin “Rehberlik” olduğu görülmüştür. Katılımcıların çoğu, program süresinin kısalığı, programın sıkıştırılmış olması, zaman ve şartların uygun olmaması, hocaların ve programın verimli olmaması ve derslerin uygulamaya dönük olmamasından dolayı pedagojik formasyon eğitimini yetersiz bulmuşlardır. Pedagojik formasyon sertifika programı öğrencileri, daha nitelikli bir pedagojik formasyon eğitimi alınabilmesi için programın zamanının ve şartlarının iyi ayarlanması, derslerin uygulamaya dönük olması ve halihazırda görev yapmakta olan öğretmenlerin pedagojik formasyon eğitiminden belirli zaman aralıklarıyla tekrar geçirilmeleri gerektiği konusunda önerilerde bulunmuşlardır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors |
|
Publication Date | March 16, 2016 |
Published in Issue | Year 2016, Volume 6, Issue 2 |
Bibtex | @ { trkefd256285, journal = {Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {2146-071X}, address = {}, publisher = {Trakya University}, year = {2016}, volume = {6}, number = {2}, pages = {0 - 0}, title = {Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri}, key = {cite}, author = {Demirtaş, Hasan and Kırbaç, Metin} } |
APA | Demirtaş, H. & Kırbaç, M. (2016). Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri . Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 6 (2) , 0-0 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/trkefd/issue/24152/256285 |
MLA | Demirtaş, H. , Kırbaç, M. "Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri" . Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (2016 ): 0-0 <https://dergipark.org.tr/en/pub/trkefd/issue/24152/256285> |
Chicago | Demirtaş, H. , Kırbaç, M. "Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri". Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (2016 ): 0-0 |
RIS | TY - JOUR T1 - Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri AU - Hasan Demirtaş , Metin Kırbaç Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 6 IS - 2 SN - 2146-071X- M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Trakya University Journal of Education Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri %A Hasan Demirtaş , Metin Kırbaç %T Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri %D 2016 %J Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 2146-071X- %V 6 %N 2 %R %U |
ISNAD | Demirtaş, Hasan , Kırbaç, Metin . "Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri". Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 / 2 (March 2016): 0-0 . |
AMA | Demirtaş H. , Kırbaç M. Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 6(2): 0-0. |
Vancouver | Demirtaş H. , Kırbaç M. Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 6(2): 0-0. |
IEEE | H. Demirtaş and M. Kırbaç , "Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri", Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 2, pp. 0-0, Mar. 2016 |