PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Cite

‘Deutsch ist Spitze!’ Almanca Ders Kitabı Üzerine Bir Anket Çalışması

Year 2016, Volume 6, Issue 2, 0 - 0, 11.07.2016

Abstract

                                                                                   

Özet: Bu araştırmada 20 Almanca öğretmen adayına ve Almanca öğrenen 35 öğrenciye bir anket uygulanarak yıllarca Anadolu Liselerinde ikinci yabancı dil Almanca derslerinde okutulan Deutsch ist Spitze Almanca ders kitabını “Genel Görünüm”, “Fiziksel Görünüm”,  “İçerik (Metin ve İçerik)”, “Kelime, Cümle Bilgisi ve Dilbilgisi” ve son olarak da “Alıştırma ve Değerlendirmeler” bakımından değerlendirmeleri istenmiştir. Bu anketin uygulamasıyla Almanca öğretmen adaylarının ve Almanca öğrenen öğrencilerin Deutsch ist Spitze Almanca ders kitabından ne ölçüde memnun oldukları araştırılmış, kitabın eksik yönlerinin saptanması ve elde edilen verilerden hareketle eksikliklerin tamamlanması yönünde öneriler geliştirilmesi amaçlanmıştır. Elde edilen veriler, Deutsch ist Spitze Almanca ders kitabının görsel düzeninin Almanca öğretmen adayları ve öğrenciler tarafından çok iyi bulunduğunu, ancak içeriğin ve alıştırmaların sayılarının Almanca öğrenmek için yeterli görülmediğini ortaya koymuş, özellikle dilbilgisi konularının daha iyi pekiştirilebilmesi için ek materyallerin geliştirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.

Anahtar sözcükler: Deutsch ist Spitze, Almanca Yabancı Dil Ders Kitabı, Kitap İncelemesi, Kitap Değerlendirmesi, Dilbilgisi, Alıştırmalar

Year 2016, Volume 6, Issue 2, 0 - 0, 11.07.2016

Abstract

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Tuğba ÇARIKÇI


Sevinç SAKARYA MADEN

Publication Date July 11, 2016
Published in Issue Year 2016, Volume 6, Issue 2

Cite

Bibtex @ { trkefd256290, journal = {Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {2146-071X}, address = {}, publisher = {Trakya University}, year = {2016}, volume = {6}, pages = {0 - 0}, doi = {}, title = {‘Deutsch ist Spitze!’ Almanca Ders Kitabı Üzerine Bir Anket Çalışması}, key = {cite}, author = {Çarıkçı, Tuğba and Sakarya Maden, Sevinç} }
APA Çarıkçı, T. & Sakarya Maden, S. (2016). ‘Deutsch ist Spitze!’ Almanca Ders Kitabı Üzerine Bir Anket Çalışması . Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 6 (2) , 0-0 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/trkefd/issue/24152/256290
MLA Çarıkçı, T. , Sakarya Maden, S. "‘Deutsch ist Spitze!’ Almanca Ders Kitabı Üzerine Bir Anket Çalışması" . Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (2016 ): 0-0 <https://dergipark.org.tr/en/pub/trkefd/issue/24152/256290>
Chicago Çarıkçı, T. , Sakarya Maden, S. "‘Deutsch ist Spitze!’ Almanca Ders Kitabı Üzerine Bir Anket Çalışması". Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (2016 ): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - ‘Deutsch ist Spitze!’ Almanca Ders Kitabı Üzerine Bir Anket Çalışması AU - Tuğba Çarıkçı , Sevinç Sakarya Maden Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 6 IS - 2 SN - 2146-071X- M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Trakya University Journal of Education ‘Deutsch ist Spitze!’ Almanca Ders Kitabı Üzerine Bir Anket Çalışması %A Tuğba Çarıkçı , Sevinç Sakarya Maden %T ‘Deutsch ist Spitze!’ Almanca Ders Kitabı Üzerine Bir Anket Çalışması %D 2016 %J Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 2146-071X- %V 6 %N 2 %R %U
ISNAD Çarıkçı, Tuğba , Sakarya Maden, Sevinç . "‘Deutsch ist Spitze!’ Almanca Ders Kitabı Üzerine Bir Anket Çalışması". Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 / 2 (July 2016): 0-0 .
AMA Çarıkçı T. , Sakarya Maden S. ‘Deutsch ist Spitze!’ Almanca Ders Kitabı Üzerine Bir Anket Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 6(2): 0-0.
Vancouver Çarıkçı T. , Sakarya Maden S. ‘Deutsch ist Spitze!’ Almanca Ders Kitabı Üzerine Bir Anket Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 6(2): 0-0.
IEEE T. Çarıkçı and S. Sakarya Maden , "‘Deutsch ist Spitze!’ Almanca Ders Kitabı Üzerine Bir Anket Çalışması", Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 2, pp. 0-0, Jul. 2016


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.