Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin matematikle ilgili
tarihsel sözlerin derslerde kullanımına yönelik düşüncelerini ve tarihsel
sözlere nerelerde yer verdiklerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmada
özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri
yapılandırılmamış gözlem, yarı yapılandırılmış mülakat ve doküman incelemesi
yardımı ile toplanmıştır. Araştırma kapsamında ilk olarak matematikle ilgili tarihsel
sözlerin kullanıldığı gözlemlenen iki farklı devlet okulunda 34 ders saati
gözlem yapılmıştır. Daha sonra, çalışmanın amacı doğrultusunda 17 ortaokul
öğrencisi ile mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Son olarak, öğrencilerin
tarihsel sözleri nerelerde kullandıklarını tespit etmek için doküman incelemesi
yapılmıştır. Gözlemlerden ve doküman incelemesinden elde edilen veriler
betimsel, mülakatlardan sağlanan veriler ise betimsel ve içerik analizine tabi
tutulmuştur. Çalışmanın sonunda, öğrencilerin tarihsel sözlerin matematik
dersine ilgiyi arttırdığını, genel olarak tarihsel sözlerden hoşlandıklarını ve
sözleri başkaları ile paylaştıklarını ancak bazı tarihsel sözleri anlamada
zorlandıklarını ve sözleri yorumlayamadıklarında özgüvenlerinin azaldığını belirttikleri
tespit edilmiştir. Ayrıca tarihsel sözlerin öğrencilere matematik derslerinde
yeni alternatifler sunduğu belirlenmiştir. Bu alternatiflerin sözleri panolara
asma, defterlere not etme, ürün dosyalarının kapaklarına ve tahtalara yazma
şeklinde olduğu ortaya çıkmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 2 |