Bu araştırmada, bilişim teknolojileri
(BT) öğretmen adaylarının eğitimlerine ilişkin görüşlerini bu süreçte
kazandıkları bilgi ve beceriler çerçevesinde incelemek amaçlanmıştır. Nitel
araştırma yöntemi fenomenoloji deseni ile gerçekleştirilen araştırmaya, İç
Anadolu Bölgesi’nde bir üniversitede eğitim fakültesi Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü dördüncü sınıfta öğrenim gören 29 öğretmen
adayı katılmıştır. Araştırmanın verileri katılımcılarla gerçekleştirilen yarı
yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Elde edilen verilerin tematik
analizle çözümlenmesi sonucunda; katılımcıların aldıkları derslerin öğretmenlik
ile ilgili bilgilerini artırıp becerilerini geliştirdiğini, derslerin alan
bilgisi ve teknik beceriler kazandırma açısından yetersiz olduğunu ve pedagoji
derslerinin kendilerine en fazla katkı sağlayan dersler olduğunu düşündükleri
gibi sonuçlar tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2018 |
Submission Date | December 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 22 Issue: 1 |