Araştırmada
66-77 aylık okul öncesi çocukların, cinsiyet ve anne-baba eğitim düzeyinin
duyguları tanıma ve duygu düzenleme becerilerine etkisi incelenmiştir.
Araştırma tarama modelindedir. Çalışma grubu 145 çocuktan oluşmaktadır. Araştırmada “Kişisel Bilgi Formu”, “Duyguları
Tanıma Testi” ve “Duygu Düzenleme Ölçeği (DDÖ)” kullanılmıştır. Veri analizinde nonparametrik
testlerden yararlanılmıştır. Cinsiyete
göre değişkenlik/olumsuzluk puan ortalamalarının farklılaştığı; duygu düzenleme
ile duyguları tanıma puan ortalamaların ise farklılaşmadığı saptanmıştır. Anne
ve baba eğitim durumu duyguları tanıma ve değişkenlik ve olumsuzluk davranış
puan ortalamalarında anlamlı bir farklılık yaratmaktadır. Anne-baba eğitim
durumuna göre çocukların duygu düzenleme becerileri farklılaşmaktadır.
Duyguları tanıma ile duygu düzenleme arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki
saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 24 Sayı: 1 |