Bu araştırma psikolojik iyi oluşa yönelik hazırlan psiko-eğitim programının
üniversite öğrencilerinin iyi oluş düzeyleri üzerine etkisini incelemek
amacıyla tasarlanmıştır. Araştırmada öntest sontest kontrol gruplu
yarı-deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma, Sabahattin Zaim Üniversitesi
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü 3.sınıf öğrencileri üzerinde
yürütülmüştür. Araştırmanın deney grubu ve kontrol grubu, araştırmaya gönüllü
olarak katılmayı kabul eden öğrenciler içerisinden seçkisiz atamayla belirlenen
9 öğrenci deney grubu, 9 öğrenci kontrol grubu olmak üzere toplam 18 öğrenci
ile oluşturulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Psikolojik İyi Oluş
Ölçeği kullanılmıştır. Deney grubuna psiko-eğitim programı uygulanırken,
kontrol grubunda ise herhangi bir uygulama yapılmamıştır. Deney ve kontrol
grubunun iyi oluş ölçeği öntest ve sontest puanlarında anlamlı bir farklılık
olup olmadığını belirlemek için non-parametrik Mann Whitney-U testi
yapılmıştır. Deney ve kontrol grubunun iyi oluş sontest puanlarının öntest
puanlarına göre anlamlı bir şekilde azalıp azalmadığını belirlemek amacıyla non-parametrik
Wilcoxon İşaretlenmiş Mertebeler Testi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucu
deney grubunun öntest ve sontest puanları arasında toplam puan bazında anlamlı
bir farklılık bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar yapılan başka araştırmalar ve
alan yazını bağlamında tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2020 |
Submission Date | July 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 24 Issue: 3 |