Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME DÖNÜK GÖRÜŞLERİNİN VE SANAL RİSK ALGISILARININ İNCELENMESİ

Yıl 2021, Cilt: 25 Sayı: 3, 891 - 904, 13.12.2021

Öz

Bu çalışma, öğretmen adaylarının uzaktan eğitime ilişkin algılarını ve sanal risk algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma, tarama modeline dayanan nicel bir araştırmadır. Bu araştırma ilişkisel tarama modeline dayanarak yapılmış betimsel bir çalışmadır. Örneklemini, Ondokuz Mayıs Üniversitesi ve Iğdır Üniversitesi'nde uzaktan eğitim alan öğretmen adayları ve üniversite öğrencilerinden oluşmaktadır. İlk bulguya göre dağılımın, öğretmen adaylarının uzaktan eğitimden çok fazla memnun olamayacaklarını ima eden, sola yatık bir dağılım olduğu bulunmuştur. İkinci olarak, öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik cinsiyet yönündeki tutumlarının erkeklerin lehine olduğu bulunmuştur. Üçüncüsü, öğretmen adaylarının sanal risk algısında cinsiyet açısından anlamlı bir fark bulunmadığı, sanal risk algısının cinsiyet değişkeninden bağımsız olduğunu ortaya koymuştur. Dördüncüsü, genel olarak bölümler arasında uzaktan eğitime yönelik tutumlar arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Beşinci olarak, öğretmen adaylarının sanal risk algısı alt boyutlarında sanal yozlaşma dışında bölüm açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Altıncı olarak, öğretmen adaylarının daha önce uzaktan eğitim alıp almamaları açısından uzaktan eğitime yönelik tutumları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Yedinci olarak, öğretmen adaylarının sanal risk algısı arasında daha önce uzaktan eğitim alıp almamaları açısından anlamlı bir fark bulunmamıştır. Son olarak, öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumları ile ilgili en önemli faktörün sanal yozlaşma alt boyutu olduğu bulunmuştur.

Kaynakça

  • Arslankara, V. B. (2017), Lise Öğrencilerinin Sanal Risk Algılarının İnternet Kullanım Durumlarına Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Ayas, T. Ve Horzum, M. B. (2011). Exploring the Teachers' Cyber Bullying Perception in terms of Various Variables. International Online Journal of Educational Sciences, 3(2), 619-640.
  • Berkant, H. G. (2013). Öğretmen adaylarının bilgisayara yönelik tutumlarının ve öz-yeterlik algılarının ve bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. The Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3, 11-22.
  • Demirli, C. (2002). Web Tabanlı Öğretim Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri: Fırat Üniversitesi Örneği. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Elitaş, T. (2017). New communication technologies in distance education license period: Ataturk University Distance Education Center, Doctoral Dissertation, https://tez.yok.gov.tr/ retireved from 19.05.20
  • Fidan, M. (2016). Distance Education Students’ Attitudes TowardsDistance Education and Their Epistemological Beliefs, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 31(3): 536-550
  • Filiz, E. Yeşildal, M. (2019). A Research On Risk And Privacy Anxiety İn The İnternet Age, Journal Of Social And Humanities Sciences Research, 6(43): 3266-3273. Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Koohang, A. A. (1989). A study of attitudes toward computers: Anxiety, confidence, liking and perception of usefulness. Journal of Research on Computing in Education, 22(2), 137-150.
  • Korkmaz, Ö. ve Altun, H. (2013). Mühendislik ve BÖTE öğrencilerinin bilgisayar programlama öğrenmeye dönük tutumları. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(2), 1169-1185.
  • Kukul, V. (2010). Student And Faculty Satısfactıon In Informatıon Technologıes-Based Dıstance Educatıon, Unpublished M.S. thesis, https://tez.yok.gov.tr/ retireved from 19.05.20
  • Mercan, A. (2018). Opinions And Readiness Of University Students About Distance Education: Afyon Kocatepe University Faculty Of Science And Literature, Unpublished M.S. thesis, https://tez.yok.gov.tr/ retireved from 19.05.20
  • Odacı, H. and Çelik, Ç. B. (2013). Who are Problematic İnternet Users? An İnvestigation of the Correlations Between Problematic İnternet Use and Shyness, loneliness, Narcissism, Aggression and Self-Perception. Computers in Human Behavior, 29(6), 2382-2387
  • Özkul, A. E. ve Aydın, C. H. (2012). Öğrenci Adaylarının Açık ve Uzaktan Öğrenmeye Yönelik Görüşleri. Akademik Bilişim Konfe- ransı, Uşak: Uşak Üniversitesi. http://ab.org.tr/ab12/bildiri/42.pdf adresinden 13.04.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Tanyıldızı, M. ve Semerci, Ç. (2005). Çevrim İçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğretim Elemanı ve Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2).

INVESTIGATION OF UNIVERSITY STUDENTS’ VIEWS ON THE DISTANCE EDUCATION PRACTICE AND VIRTUAL RISK PERCEPTIONS

Yıl 2021, Cilt: 25 Sayı: 3, 891 - 904, 13.12.2021

Öz

This study aims to investigate the perception of teacher candidates toward distance education and their virtual risk perception. This study is a quantitative reseach based on survey model. This research is a descriptive study made with relational scanning models. The population consists of teacher candidates and university students who take distance education in Ondokuz Mayıs University and Iğdır University. Distance education in coronavirus pandemic is not same with previous distance education practices since it was compulsory because of the pandemic. According to first finding, it is found that that the distribution is a little bit negatively skewed distribution implying that teacher candidates might not be so satisfied with the distance education. Secondly, it is found that the attitudes of teacher candidates toward distance education in terms of gender is in favour of males. Thirdly, it is found that no significant differences of the virtual risk perception of teacher candidates in terms of gender indicating that virtual risk perception is independent from gender variable. Fourthly, no significant difference is found among the departments in general in terms of attitudes toward distance education. Fifthly, no significant differences of the sub-dimensions of virtual risk perception of teacher candidates is found in terms of department except for virtual corruption. Sixthly, no significant difference is found among the attitudes of teacher candidates toward distance education in terms of whether they previously took distance education or not. Seventhly, no significant difference is found among virtual risk perception of teacher candidates in terms of whether they previously took distance education or not. Finally, it is found that the most important factor related with the the attitudes of teacher candidates toward distance education is virtual corruption sub-dimension.

Kaynakça

  • Arslankara, V. B. (2017), Lise Öğrencilerinin Sanal Risk Algılarının İnternet Kullanım Durumlarına Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Ayas, T. Ve Horzum, M. B. (2011). Exploring the Teachers' Cyber Bullying Perception in terms of Various Variables. International Online Journal of Educational Sciences, 3(2), 619-640.
  • Berkant, H. G. (2013). Öğretmen adaylarının bilgisayara yönelik tutumlarının ve öz-yeterlik algılarının ve bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. The Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3, 11-22.
  • Demirli, C. (2002). Web Tabanlı Öğretim Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri: Fırat Üniversitesi Örneği. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Elitaş, T. (2017). New communication technologies in distance education license period: Ataturk University Distance Education Center, Doctoral Dissertation, https://tez.yok.gov.tr/ retireved from 19.05.20
  • Fidan, M. (2016). Distance Education Students’ Attitudes TowardsDistance Education and Their Epistemological Beliefs, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 31(3): 536-550
  • Filiz, E. Yeşildal, M. (2019). A Research On Risk And Privacy Anxiety İn The İnternet Age, Journal Of Social And Humanities Sciences Research, 6(43): 3266-3273. Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Koohang, A. A. (1989). A study of attitudes toward computers: Anxiety, confidence, liking and perception of usefulness. Journal of Research on Computing in Education, 22(2), 137-150.
  • Korkmaz, Ö. ve Altun, H. (2013). Mühendislik ve BÖTE öğrencilerinin bilgisayar programlama öğrenmeye dönük tutumları. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(2), 1169-1185.
  • Kukul, V. (2010). Student And Faculty Satısfactıon In Informatıon Technologıes-Based Dıstance Educatıon, Unpublished M.S. thesis, https://tez.yok.gov.tr/ retireved from 19.05.20
  • Mercan, A. (2018). Opinions And Readiness Of University Students About Distance Education: Afyon Kocatepe University Faculty Of Science And Literature, Unpublished M.S. thesis, https://tez.yok.gov.tr/ retireved from 19.05.20
  • Odacı, H. and Çelik, Ç. B. (2013). Who are Problematic İnternet Users? An İnvestigation of the Correlations Between Problematic İnternet Use and Shyness, loneliness, Narcissism, Aggression and Self-Perception. Computers in Human Behavior, 29(6), 2382-2387
  • Özkul, A. E. ve Aydın, C. H. (2012). Öğrenci Adaylarının Açık ve Uzaktan Öğrenmeye Yönelik Görüşleri. Akademik Bilişim Konfe- ransı, Uşak: Uşak Üniversitesi. http://ab.org.tr/ab12/bildiri/42.pdf adresinden 13.04.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Tanyıldızı, M. ve Semerci, Ç. (2005). Çevrim İçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğretim Elemanı ve Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2).
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Volkan Duran

Şener Şentürk 0000-0002-0672-7820

Yayımlanma Tarihi 13 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 8 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 25 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Duran, V., & Şentürk, Ş. (2021). INVESTIGATION OF UNIVERSITY STUDENTS’ VIEWS ON THE DISTANCE EDUCATION PRACTICE AND VIRTUAL RISK PERCEPTIONS. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 25(3), 891-904.
AMA Duran V, Şentürk Ş. INVESTIGATION OF UNIVERSITY STUDENTS’ VIEWS ON THE DISTANCE EDUCATION PRACTICE AND VIRTUAL RISK PERCEPTIONS. TSA. Aralık 2021;25(3):891-904.
Chicago Duran, Volkan, ve Şener Şentürk. “INVESTIGATION OF UNIVERSITY STUDENTS’ VIEWS ON THE DISTANCE EDUCATION PRACTICE AND VIRTUAL RISK PERCEPTIONS”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 25, sy. 3 (Aralık 2021): 891-904.
EndNote Duran V, Şentürk Ş (01 Aralık 2021) INVESTIGATION OF UNIVERSITY STUDENTS’ VIEWS ON THE DISTANCE EDUCATION PRACTICE AND VIRTUAL RISK PERCEPTIONS. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 25 3 891–904.
IEEE V. Duran ve Ş. Şentürk, “INVESTIGATION OF UNIVERSITY STUDENTS’ VIEWS ON THE DISTANCE EDUCATION PRACTICE AND VIRTUAL RISK PERCEPTIONS”, TSA, c. 25, sy. 3, ss. 891–904, 2021.
ISNAD Duran, Volkan - Şentürk, Şener. “INVESTIGATION OF UNIVERSITY STUDENTS’ VIEWS ON THE DISTANCE EDUCATION PRACTICE AND VIRTUAL RISK PERCEPTIONS”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 25/3 (Aralık 2021), 891-904.
JAMA Duran V, Şentürk Ş. INVESTIGATION OF UNIVERSITY STUDENTS’ VIEWS ON THE DISTANCE EDUCATION PRACTICE AND VIRTUAL RISK PERCEPTIONS. TSA. 2021;25:891–904.
MLA Duran, Volkan ve Şener Şentürk. “INVESTIGATION OF UNIVERSITY STUDENTS’ VIEWS ON THE DISTANCE EDUCATION PRACTICE AND VIRTUAL RISK PERCEPTIONS”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 25, sy. 3, 2021, ss. 891-04.
Vancouver Duran V, Şentürk Ş. INVESTIGATION OF UNIVERSITY STUDENTS’ VIEWS ON THE DISTANCE EDUCATION PRACTICE AND VIRTUAL RISK PERCEPTIONS. TSA. 2021;25(3):891-904.