Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE’NİN KÜLTÜREL MİRAS FARKINDALIKLARI

Yıl 2022, Cilt: 26 Sayı: 3, 667 - 680, 25.12.2022

Öz

Türkiye hükümetinin ve üniversitelerin mevcut uluslararasılaşma çabaları dünyanın farklı ülkelerinden uluslararası öğrencileri cezbetmektedir. Türkiye Bursları Burs Programları, uluslararası öğrencilerin Türkiye’de yükseköğrenim görmelerinin önünü açmıştır. Bu programların amaçlarından biri Türkçe bilmeyen uluslararası öğrencilerin Türk üniversitelerindeki Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde tam bir yıl boyunca Türkçe dersleri almalarıdır. Bu merkezlerinde uluslararası öğrenciler bilimsel ve kültürel deneyim alışverişinde bulunur, diğer ülkelerin kültürlerini tanır ve kendi ülkelerinin kültürünü tanıtırlar. Ayrıca Türkiye’nin kültürel mirası, gelenekleri, tarihi yerleri, geleneksel kıyafetleri ve hatta Türk yemek kültürü hakkında bilgi edinirler. Araştırmanın amacı, Eskişehir Anadolu Üniversitesi, 2019-2020 eğitim-öğretim yılın TÖMER’de eğitim gören uluslararası öğrencilerin, Türkiye’nin kültürel mirasları, tarihi yerleri ve gelenekleri hakkında farkındalık düzeylerinin incelenmektedir. Araştırmanın bulguları, TÖMER’de Türkçe hazırlık gören uluslararası öğrenciden oluşan 71 katılımcıdan elde edilen anket verilerinin analizine dayanmaktadır. Nicel yöntemlerinden betimsel tarama modeli araştırması yapılmış ve veriler SPSS 25.0 programı ile analiz edilmiştir. Sonuçta öğrencilerinin Türkiye’nin kültürel mirası konusunda yeterli farkındalığa sahip olmadığı sonucuna ulaşılmış ve çeşitli öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Aba, D. (2013). Internationalization of higher education and student mobility in Europe and the case of Turkey. Faculty of Education Journal, 42(2), 99.
  • Akçay, N. C. (2014). Kamu diplomasisi aracı olarak kültürel diplomasi ve Fransa’nın Afrika ülkelerine yönelik uluslararası öğrenci programları örneği (Uzmanlık Tezi). Erişim Adresi: https://ytbweb1.blob.core.windows.net/files/resimler/thesis/nazli-ceren-akcay-kamu-diplomasisi-araci-olarak-kueltuerel-diplomasi-ve-fransanin-afrika.pdf
  • Bayraktaroğlu, S. ve Mustafayeva, L. (2009). Türk yüksek öğretim sistemi ve Türk dünyası ilişkileri: Sakarya üniversitesinde eğitim gören yabancı uyruklu öğrenciler orneği. Journal of Azerbaijani Studies.
  • Boyacia, A. & Ozb, Y. (2018). Opinions of international students on choosing a state university in a developing country. Journal of International Students, 2019 Vol. 9 No. 1, 9(1), 338-361.
  • Elif Kahraman, D. (2013) Uluslararası siyasal iletişim faaliyetlerinin ülkelerin imaj ve algıları üzerindeki etkisi: Türkiye Bursları ile İstanbul’da öğrenim gören öğrenciler üzerine bir inceleme (Doktora Tezi). Erişim Adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=-1F5FD_z5fvo8335-kodvQ&no=FJIc9zl-fbxj2wg8SDZHNg
  • Gök, E. ve Gümüş, S. (2018). International student recruitment efforts of Turkish universities: Rationales and strategies. International Perspectives on Education and Society, Volume 34, 231–255
  • Günaydın, A. (2012). Niçin Türkiye? Türkiye burslusu uluslararası öğrencilerin niyet mektuplarında Türkiye algısı: ODTÜ ve Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri örneği (Uzmanlık Tezi). Erişim adresi: https://ytbweb1.blob.core.windows.net/files/resimler/thesis/Adem_Gunayd__n.pdf
  • Gündüz, O. (2012). Uluslararası burslu öğrencilerin Türkiye’de eğitim görme beklentileri ve kariyer hedefleri (Uzmanlık Tezi). Erişim Adresi: https://ytbweb1.blob.core.windows.net/files/resimler/thesis/Adem_Gunayd__n.pdf
  • Halaç, H. H., Mokrane, H. ve Turan, S. (2019). TÖMER öğrencilerinin kültürel miras ve koruma farkındalığı; Eskişehir Anadolu üniversitesi örneklemi. Journal of Awareness, 4(2), 185-204.
  • ICOMOS, (2019) International Council for Monuments and Sites. Erişim Adresi: https://www.icomos.org/charters/charters.pdf. Karymbaeva, Z. (2019) Türkiye’nin büyük öğrenci projesi: Orta Asya Cumhuriyetler.
  • Kaya, M. F. (2014). Uluslararası öğrenci hareketliliğinde lider 6 dünya ülkesinin yükseköğretim tanıtım uygulamaları ve Türkiye Bursları tanıtım stratejisi için bir model önerisi. (Uzmanlık Tezi). Erişim Adresi: https://ytbweb1.blob.core.windows.net/files/resimler/thesis/muhammet-fatih-kaya-uluslararasi-oegrenci-hareketliliginde-lider-6-duenya-uelkesinin.pdf
  • Knight, J. (1994). Internationalization: elements and checkpoints. CBIE Research No. 7. Canadian Bureau for International Education. 220 Laurier Avenue West, Suite 1550, Ottawa, Ontario K1P 5Z9.
  • Özoğlu, M., Gür, B. S. ve Coşkun, İ. (2015). Factors influencing international students’ choice to study in Turkey and challenges they experience in Turkey. Research in Comparative and International Education, 10(2), 223-237.
  • Özoğlu, M., Gür, B. S., & Coşkun, İ. (2015). Factors influencing international students’ choice to study in Turkey and challenges they experience in Turkey. Research in Comparative and International Education, 10(2), 223-237.
  • Öztürk, S. (2014). Büyük öğrenci projesinden Türkiye Bursları projesine geçiş süreci ve türkiye’nin öğrenci politikasındaki değişim (Uzmanlık Tezi). Erişim Adresi: https://ytbweb1.blob.core.windows.net/files/resimler/thesis/selim-oeztuerk-bueyuek-oegrenci-projesinden-tuerkiye-burslari-projesine-gecis-suereci.pdf
  • Ünal, Z. G. (2014). Kültürel mirasın korunması, İstanbul Sismik Riskin Azaltılması ve Acil Durum Hazırlık Projesi (İSMEP). İstanbul.
  • UNESCO, (2021). What is meant by cultural heritage. Erişim Adresi: http://www.unesco.org.
  • Vural Yılmaz, D. E. V. R. İ. M. (2018). Studying abroad: experiences of international students in a Turkish university. Yükseköğretim Dergisi, 8(1), 23-32.
  • Whitaker, A. M. (2004). The internationalization of higher education: A US perspective (Unpublished master’s thesis). Blacksburg: Virginia Polytechnic Institute and State University.
  • Wit, H. D. ve Knight, J. (1999). Quality and internationalisation in higher education. Paris, Organisation for Economic Co-operation and Development.
  • YÖK, (2021). Yükseköğretim kurulu göre sayıları. Erişim Adresi: https://istatistik.yok.gov.tr/.
  • YTB, (2021). Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı. Erişim Adresi: https://www.ytb.gov.tr/.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hanane Mokrane 0000-0002-9405-5955

Hicran Hanım Halaç 0000-0001-8046-9914

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 26 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Mokrane, H., & Halaç, H. H. (2022). ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE’NİN KÜLTÜREL MİRAS FARKINDALIKLARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 26(3), 667-680.
AMA Mokrane H, Halaç HH. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE’NİN KÜLTÜREL MİRAS FARKINDALIKLARI. TSA. Aralık 2022;26(3):667-680.
Chicago Mokrane, Hanane, ve Hicran Hanım Halaç. “ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE’NİN KÜLTÜREL MİRAS FARKINDALIKLARI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 26, sy. 3 (Aralık 2022): 667-80.
EndNote Mokrane H, Halaç HH (01 Aralık 2022) ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE’NİN KÜLTÜREL MİRAS FARKINDALIKLARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 26 3 667–680.
IEEE H. Mokrane ve H. H. Halaç, “ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE’NİN KÜLTÜREL MİRAS FARKINDALIKLARI”, TSA, c. 26, sy. 3, ss. 667–680, 2022.
ISNAD Mokrane, Hanane - Halaç, Hicran Hanım. “ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE’NİN KÜLTÜREL MİRAS FARKINDALIKLARI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 26/3 (Aralık 2022), 667-680.
JAMA Mokrane H, Halaç HH. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE’NİN KÜLTÜREL MİRAS FARKINDALIKLARI. TSA. 2022;26:667–680.
MLA Mokrane, Hanane ve Hicran Hanım Halaç. “ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE’NİN KÜLTÜREL MİRAS FARKINDALIKLARI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 26, sy. 3, 2022, ss. 667-80.
Vancouver Mokrane H, Halaç HH. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE’NİN KÜLTÜREL MİRAS FARKINDALIKLARI. TSA. 2022;26(3):667-80.