Bu çalışma sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretimi hakkındaki inançlarını belirlemeyi amaçlamıştır. Bu inançları belirlemek için farklı mesleki deneyim sürelerine sahip 14 sosyal bilgiler öğretmeninden sosyal bilgiler eğitimi konusundaki birincil hedeflerini ve sosyal bilgiler öğretiminde en iyi olduğunu düşündükleri sınıf uygulamalarını açıklamaları istenmiştir. Araştırma verileri açık uçlu sorular aracılığıyla görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenler benzer veya farklı hedefler tanımlamıştır. Öğretmenlerin çoğunluğu tarafından ifade edilen hedeflerin öğrencilerde aktif vatandaşlık anlayışını geliştirme ile ilişkili olduğu bulgulanmıştır. Öğretmenlerin bir kısmı öğrencilerin sosyal bilimleri oluşturan akademik disiplinleri öğrenmesi gerektiğine; bir kısmı da öğrencilere hayat boyu öğrenme için öğrenmenin değerinin aşılanması gerektiğine dikkat çekmiştir. Öte yandan, etkin ve katılımcı öğrenmeyi benimseme, öğrencileri keşfedici, eleştirel sorgulayıcı ve problem çözücü süreçlere yönlendirme, içeriği bilgi teknolojileri ile bütünleştirerek öğrencilerin teknoloji deneyimlerini kazanmalarını amaçlama öğretmenlerin çoğunluğu tarafından benimsenen hedeflerin kazanılmasında kullanılan sınıf uygulamaları olarak ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler sosyal bilgiler eğitimi için belirledikleri amaçları öğretim uygulamalarına uyumlu hale getirme çabası içerisindedir. Bu da, öğretmenlerin sosyal bilgiler eğitimi hakkındaki hedeflerinin öğretim anlayışları ile ilişkili olduğu sonucunu vermektedir. Araştırma sonuçlarının sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim inançları ve uygulamalarının daha iyi anlaşılmasında ilgili alan yazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir
Sosyal bilgiler öğretmen inançları sosyal bilgiler eğitimi Sosyal bilgiler, öğretmen inançları, sosyal bilgiler eğitimi, olgu bilim deseni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 26 Sayı: 3 |