Research Article
BibTex RIS Cite

GÖÇMEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI EKONOMİK SORUNLARIN EĞİTİMLERİNE ETKİSİ

Year 2024, Volume: 28 Issue: 1, 155 - 172, 07.04.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1359132

Abstract

Tarih boyunca insanlar çeşitli sebeplerden dolayı göç etmek zorunda kalmışlardır. Göç hem göç edenler hem de göçe maruz kalanlar açısından birçok soruna sebep olmaktadır. Göç olgusundan en çok etkilenen toplumsal kesimlerin başında da çocuklar gelmektedir. Çocukların yeni yerleşilen toplulukla bağ kurmalarında ve dâhil oldukları topluma uyum sağlamalarında en önemli araç eğitimdir. Her birey için eğitimden yararlanmanın da belli bir maliyeti vardır. Dezavantajlı gruplar içerisinde yer alan göçmen öğrenciler açısından ise bu maliyetin karşılanması oldukça zor olan bir durumdur. Çünkü iç savaşın yıkıcılığından kaçıp başka ülkelere yerleşen göçmenler ekonomik birikimlerini de arkalarında bırakıp göç etmek zorunda kalmaktadırlar.
Ekonomik zorluklar sebebiyle eğitime erişememek ve kaliteli eğitim alamamak göçmen çocukların geleceğe dair umutlarını yok edip, toplumsal anlamda istikrarsızlığa sebebiyet verdiği gibi onların toplumsal dışlanmalarına, radikalleşmelerine ve hızlıca aidiyet duygularını kaybetmelerine de neden olabilir.
Çalışmamız; resmi orta öğretim kurumlarında eğitim gören Afganistan, İran ve Suriye uyruklu 25 göçmen öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla yüz yüze görüşülerek yapılmıştır.
Bu araştırmanın amacı; sosyal, siyasal, ekonomik vb. sebeplerden dolayı ülkelerini terk ederek Türkiye’ye sığınan liseli göçmen öğrencilerin yaşadıkları ekonomik sorunların eğitimlerine etkisini açığa çıkarmak ve konuyla ilgili çözüm önerileri geliştirmektir.
Çalışmada; göçmen öğrencilerin okullarda eğitim araç-gereçlerini ve diğer giderlerini düzenli bir şekilde karşılayamadıkları ön plana çıkmaktadır. Göçmen öğrencilerin karşılaştığı bu sorunlar eğitimin kalitesini düşürmekte ve eğitimi ötelemektedir. Bahsedilen bu sorunlar sebebiyle göçmen öğrenciler çalışmak zorunda kalmakta bu durum çocuk işçiliğini doğurmaktadır. Görünen odur ki mültecilerin yaşam koşulları ve karşılaştıkları ekonomik sorunlar iyileştirilmediği müddetçe eğitim sorunları da süreklilik arz edecektir.

References

  • Akbal, H. & Akbal, H. İ. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim ile ilgili yaşanan sorunların öğrenci bakış açısına göre AHP yöntemi ile incelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), 533-546. https:// dx.doi.org/10.47129/ bartiniibf.795863
Year 2024, Volume: 28 Issue: 1, 155 - 172, 07.04.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1359132

Abstract

References

  • Akbal, H. & Akbal, H. İ. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim ile ilgili yaşanan sorunların öğrenci bakış açısına göre AHP yöntemi ile incelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22), 533-546. https:// dx.doi.org/10.47129/ bartiniibf.795863
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Specialist Studies in Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Tarkan Muğlu 0000-0002-9290-5506

Fatih Kancınar 0000-0002-9329-3281

Publication Date April 7, 2024
Submission Date September 13, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 28 Issue: 1

Cite

APA Muğlu, T., & Kancınar, F. (2024). GÖÇMEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI EKONOMİK SORUNLARIN EĞİTİMLERİNE ETKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 28(1), 155-172. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1359132
AMA Muğlu T, Kancınar F. GÖÇMEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI EKONOMİK SORUNLARIN EĞİTİMLERİNE ETKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. April 2024;28(1):155-172. doi:10.20296/tsadergisi.1359132
Chicago Muğlu, Tarkan, and Fatih Kancınar. “GÖÇMEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI EKONOMİK SORUNLARIN EĞİTİMLERİNE ETKİSİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28, no. 1 (April 2024): 155-72. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1359132.
EndNote Muğlu T, Kancınar F (April 1, 2024) GÖÇMEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI EKONOMİK SORUNLARIN EĞİTİMLERİNE ETKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28 1 155–172.
IEEE T. Muğlu and F. Kancınar, “GÖÇMEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI EKONOMİK SORUNLARIN EĞİTİMLERİNE ETKİSİ”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 28, no. 1, pp. 155–172, 2024, doi: 10.20296/tsadergisi.1359132.
ISNAD Muğlu, Tarkan - Kancınar, Fatih. “GÖÇMEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI EKONOMİK SORUNLARIN EĞİTİMLERİNE ETKİSİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28/1 (April 2024), 155-172. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1359132.
JAMA Muğlu T, Kancınar F. GÖÇMEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI EKONOMİK SORUNLARIN EĞİTİMLERİNE ETKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2024;28:155–172.
MLA Muğlu, Tarkan and Fatih Kancınar. “GÖÇMEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI EKONOMİK SORUNLARIN EĞİTİMLERİNE ETKİSİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 28, no. 1, 2024, pp. 155-72, doi:10.20296/tsadergisi.1359132.
Vancouver Muğlu T, Kancınar F. GÖÇMEN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI EKONOMİK SORUNLARIN EĞİTİMLERİNE ETKİSİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2024;28(1):155-72.