Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması

Yıl 2025, Cilt: 29 Sayı: 1, 26 - 37, 09.04.2025
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1499337

Öz

Bu araştırmada, Türkiye'deki öğretmenlerin ekip uyum düzeylerini değerlendirmek amacıyla Carless ve De Paola (2000) tarafından geliştirilen "Team Cohesion" ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanması ve geçerlik ile güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Araştırma kapsamında, Türkiye genelinde görev yapan öğretmenlere ölçek uygulanmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Ölçeğin geçerlik çalışması için önce açımlayıcı faktör analizi (AFA) yapılmış ve daha sonra doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile doğrulanmıştır. 269 veri üzerinden yapılan açımlayıcı faktör analizi (AFA), 191 veri üzerinden yapılan doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve 50 veri üzerinden yapılan test-tekrar test korelasyonu ile üç ayrı çalışma grubundan veriler toplanmıştır. AFA sonuçları, ölçeğin 10 maddeden oluşan tek boyutlu bir yapısının olduğunu göstermektedir. DFA sonuçları ise, ölçeğin model-veri uyumunun kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermektedir. Ayrıca ölçeğin güvenirlik analizi için Cronbach'ın Alfa katsayısı 0.94 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin güvenirlik analizi için Cronbach's Alpha katsayısı .94 olarak hesaplanmıştır. Test-tekrar testi sonuçlarına göre, ölçeğin iki uygulama arasındaki korelasyon katsayısı .93 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuçlara göre ölçeğin zamana karşı kararlı olduğu, Türkiye'deki öğretmenlerin ekip uyumlarını değerlendirmede güvenilir ve geçerli bir araç olarak kullanılabileceğini göstermektedir.

Kaynakça

  • Aydın, M. (2018). Eğitim yönetimi. Gazi Kitapevi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Talip Bektaş 0000-0002-5714-1854

Servet Atik 0000-0003-2841-6182

Yayımlanma Tarihi 9 Nisan 2025
Gönderilme Tarihi 12 Haziran 2024
Kabul Tarihi 22 Ocak 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 29 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bektaş, T., & Atik, S. (2025). Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 29(1), 26-37. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1499337
AMA Bektaş T, Atik S. Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması. TSA. Nisan 2025;29(1):26-37. doi:10.20296/tsadergisi.1499337
Chicago Bektaş, Talip, ve Servet Atik. “Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29, sy. 1 (Nisan 2025): 26-37. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1499337.
EndNote Bektaş T, Atik S (01 Nisan 2025) Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29 1 26–37.
IEEE T. Bektaş ve S. Atik, “Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması”, TSA, c. 29, sy. 1, ss. 26–37, 2025, doi: 10.20296/tsadergisi.1499337.
ISNAD Bektaş, Talip - Atik, Servet. “Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 29/1 (Nisan 2025), 26-37. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1499337.
JAMA Bektaş T, Atik S. Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması. TSA. 2025;29:26–37.
MLA Bektaş, Talip ve Servet Atik. “Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 29, sy. 1, 2025, ss. 26-37, doi:10.20296/tsadergisi.1499337.
Vancouver Bektaş T, Atik S. Eğitim Örgütlerinde Ekip Uyumu: Bir Ölçek Uyarlama Çalışması. TSA. 2025;29(1):26-37.