Research Article
BibTex RIS Cite

The Anger Expression Styles of the Students in the Faculties that Admit Students With Special Talent Exam.

Year 2021, Volume: 23 Issue: 2, 245 - 252, 31.08.2021

Abstract

This study aims to analyze the relation of anger expression style of the students in the faculties that admit students with the special talent exam. The sample of the study consists of 523 volunteer students. 361 of them are male and 162 are female students studying at Selçuk University. The data of the study are analyzed using the t-test, ANOVA, and Tukey tests, and the personal information form is obtained using the constant anger and anger style scale. According to the findings of the study, the introvert anger dimension value of the students studying at the Faculty of Sport Sciences was found to be statistically higher than the students of the Faculty of Fine Arts. Moreover, it was determined that in the constant anger and extrovert anger dimension the value of men was higher than that of women. Finally, it was observed that as the ages and the grade of the students participating in the study grow their introverted anger and controlled anger values increased as well.

References

  • 1. Tiftik N. Adam öldürme eylemi nedeniyle hüküm giymiş olan kadınlarda, çocukluk örselenme yaşantılarına maruz kalma düzeyi, adil dünya inancı ve öfke ifade tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012; İstanbul.
  • 2. Türker S. Öğretmenlerin çatışma yönetim stratejileri ile sürekli öfke ve öfke ifade düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010; Sakarya.
Year 2021, Volume: 23 Issue: 2, 245 - 252, 31.08.2021

Abstract

Çalışmanın amacı, özel yetenek sınavı ile öğrenci alan fakülte öğrencilerinin öfke ifade tarzları arasındaki ilişkisinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini Selçuk Üniversitesinde öğrenim gören 361’i erkek ve 162’si kadın olmak üzere toplam 523 gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, t-testi, ANOVA testi ve tukey testi kullanılarak çözümlenmiş ve kişisel bilgi formu sürekli öfke ve öfke tarzı ölçeği kullanılarak elde edilmiştir.
Araştırma bulgularına göre, Spor Bilimleri Fakültesinde okuyan öğrencilerin içe dönük öfke boyut değerleri, Güzel Sanatlar fakültesi öğrencilerine göre istatistiksel anlamda yüksek bulunmuştur. Ayrıca sürekli öfke ve dışa dönük öfke boyutlarında, erkeklere ait değerin kadınlara göre fazla olduğu tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşları arttıkça içe dönük öfkelerinin arttığı ve sınıfları büyüdükçe kontrollü öfke değerlerinin artışı gözlemlenmiştir.

References

  • 1. Tiftik N. Adam öldürme eylemi nedeniyle hüküm giymiş olan kadınlarda, çocukluk örselenme yaşantılarına maruz kalma düzeyi, adil dünya inancı ve öfke ifade tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012; İstanbul.
  • 2. Türker S. Öğretmenlerin çatışma yönetim stratejileri ile sürekli öfke ve öfke ifade düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010; Sakarya.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Sports Medicine
Journal Section Articles
Authors

İlhan Gözen 0000-0002-4682-967X

Hayri Demir 0000-0001-9496-8992

Publication Date August 31, 2021
Acceptance Date October 4, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 23 Issue: 2

Cite

APA Gözen, İ., & Demir, H. (2021). The Anger Expression Styles of the Students in the Faculties that Admit Students With Special Talent Exam. Turkish Journal of Sport and Exercise, 23(2), 245-252.
AMA Gözen İ, Demir H. The Anger Expression Styles of the Students in the Faculties that Admit Students With Special Talent Exam. Turk J Sport Exe. August 2021;23(2):245-252.
Chicago Gözen, İlhan, and Hayri Demir. “The Anger Expression Styles of the Students in the Faculties That Admit Students With Special Talent Exam”. Turkish Journal of Sport and Exercise 23, no. 2 (August 2021): 245-52.
EndNote Gözen İ, Demir H (August 1, 2021) The Anger Expression Styles of the Students in the Faculties that Admit Students With Special Talent Exam. Turkish Journal of Sport and Exercise 23 2 245–252.
IEEE İ. Gözen and H. Demir, “The Anger Expression Styles of the Students in the Faculties that Admit Students With Special Talent Exam”., Turk J Sport Exe, vol. 23, no. 2, pp. 245–252, 2021.
ISNAD Gözen, İlhan - Demir, Hayri. “The Anger Expression Styles of the Students in the Faculties That Admit Students With Special Talent Exam”. Turkish Journal of Sport and Exercise 23/2 (August 2021), 245-252.
JAMA Gözen İ, Demir H. The Anger Expression Styles of the Students in the Faculties that Admit Students With Special Talent Exam. Turk J Sport Exe. 2021;23:245–252.
MLA Gözen, İlhan and Hayri Demir. “The Anger Expression Styles of the Students in the Faculties That Admit Students With Special Talent Exam”. Turkish Journal of Sport and Exercise, vol. 23, no. 2, 2021, pp. 245-52.
Vancouver Gözen İ, Demir H. The Anger Expression Styles of the Students in the Faculties that Admit Students With Special Talent Exam. Turk J Sport Exe. 2021;23(2):245-52.

Turkish Journal of Sport and Exercise is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).