The
aim of this study is to discover whether participation in activities outside
the classroom has an effect on the social skill level. The study tries to
compare the social skill levels of 97 students in the Department of Social Work
Faculty of Economic and Administrative Sciences, Hacettepe University, who
participate and those who do not participate in activities outside classroom.
The data obtained through the research shows that there is a meaningful
relationship, statistically, between certain demographic characteristics of the
students and their scores on social skill inventory sub-scales; and proving
that the total social skill scores of those who participate in artistic, sports
and any other social activities are considerably higher than those who do not
participate in such activities.
Bu
çalışmanın amacı ders dışı etkinliklere katılımın sosyal beceri düzeyi üzerinde
bir etkisi olup olmadığının anlaşılmasıdır. Araştırmada, Türkiye’de Hacettepe
Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümünde ders
dışı etkinliklere katılan ve katılmayan öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin
karşılaştırılmasına çalışılmıştır. Araştırmaya 97 öğrenci katılmıştır.
Araştırmada elde edilen veriler, öğrencilerin bazı demografik özellikleri ile
sosyal beceri envanteri alt ölçekleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı
ilişkilerin varlığı gösterirken; sanatsal, sportif ve sosyal herhangi bir
faaliyete katılan öğrencilerin sosyal beceri toplam puanlarının, katılmayan
öğrencilerden anlamlı derecede yüksek olduğunu ortaya koymuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2010 |
Submission Date | February 15, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 21 Issue: 1 |