Social work is an academic discipline focusing on human and human communication. Competence in communication in the social work profession is vital for interactions with all applicant groups and for all activities. For this reason, it is important for social workers to have communication skills and to use these skills in their professional interviews and interventions. Professional identity development is the basis of social work education and gaining students the knowledge, skills and values of the profession is an important components of this development. Skills laboratories where practice environments such as interview and observation room, mirrored room, game room are created are needed to help students gain communication skills in social work education. It is recommended to create curriculum that will include techniques such as role playing, video recording, communication with the game, creative drama, psycho-drama in these environments.
Sosyal hizmet odağında insan ve insanla iletişim olan akademik bir disiplindir. Sosyal hizmet mesleğinde iletişimde yetkinlik, tüm müracaatçı gruplarıyla etkileşimlerde ve tüm faaliyetler için hayati önem taşımaktadır. Bu nedenle sosyal hizmet uzmanlarının çalıştıkları alanlarda yaptıkları mesleki görüşme ve müdahalelerde iletişim becerilerine sahip olmaları ve bu becerileri kullanabilmeleri önemlidir. Profesyonel mesleki kimlik gelişimi, sosyal hizmet eğitiminin temelidir ve mesleğin bilgi, beceri ve değerlerinin öğrencilere kazandırılması bu gelişimin önemli bir bileşenidir. Sosyal hizmet eğitiminde iletişim becerilerinin kazandırılmasında görüşme ve gözlem odası, aynalı oda, oyun odası gibi uygulama ortamlarının oluşturulduğu beceri laboratuvarlarına ihtiyaç vardır. Bu ortamlarda rol oynama, video kaydı, oyunla iletişim, yaratıcı drama, psiko-drama gibi teknikleri içerecek eğitim müfredatlarının oluşturulması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 28, 2020 |
Submission Date | June 23, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 31 Issue: 4 |