Bu araştırmanın amacı, sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin duygu yönetim becerisi düzeylerini ortaya çıkarmaktır. İlişkisel tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmada, tabakalı örnekleme yöntemi ile 2020-2021 eğitim öğretim yılında güz döneminde Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümünde ders kaydı yaptıran 239 katılımcıya ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Duyguları Yönetim Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler IBM SPSS 22 kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sınıf düzeyi ve yaş arttıkça duyguları yönetim becerisinin azaldığı, ebeveyn tutumunu demokratik olarak ifade edenlerin diğer gruplardan daha yüksek düzeyde duyguları yönetme becerisine sahip olduğu tespit edilmiştir. Benzer çalışmaların farklı üniversitelerdeki öğrencilerle ve sosyal hizmet uzmanları ile yapılarak duygu yönetim becerilerinin arttırılması ve bunun desteklenmesine yönelik eğitimlerin planlanması, ders içeriklerinin gözden geçirilmesi önerilmiştir.
The aim of this study is to investigate of the emotion management skills of social work students. Using correctional survey model, 239 participants with the stratified sampling method were reached.who enrolled in Düzce University Faculty of Health Sciences Department of Social Work in the fall semester of the 2020-2021 academic year. Personal information form and Emotioon Management Skill Scala were used as data collection tools in the study. The data obtained in the study were analyzed using IBM SPSS 22. As a result of the research, it was found that the participants' emotion management skills levels were sufficient. It was found that as the class level and age increased, the emotion management skills decreased, and those who expressed parental attitude democratically had a higher level of emotion management skills than other groups. It was suggested that similar studies should be carried out with students from different universities and social workers, to plan training, to increase and support emotion management skills and to review course contents
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | January 3, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 32 Issue: 3 |