Bu çalışma, sosyal hizmet öğrencilerinin farklılıklara saygı düzeyleri ile toplumsal cinsiyet algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacını taşımaktadır. Nicel yöntemle yapılan araştırma sonucunda 4 üniversitede eğitim gören 346 öğrenciden veri toplanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda veri toplama aracı olarak anket uygulanmıştır. Söz konusu anket; araştırmacı tarafından hazırlanan 21 soru, Öksüz ile Güven’in geliştirdiği 30 soruluk Farklılıklara Saygı Ölçeği ve Altınova ile Duyan’ın geliştirdiği 25 soruluk Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği olmak üzere toplamda 76 sorudan oluşmuştur. Araştırma sonuçları incelendiğinde öğrencilerin Farklılıklara Saygı Ölçeği'nden elde ettikleri x̄=130,968 ile Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği'nden elde ettikleri x̄=114,075 yüksek düzeyde farklılıklara saygıyı ve toplumsal cinsiyet algısını göstermektedir. Öğrencilerin iki ölçekten aldıkları puanlar arasında ,467'lik pozitif yönlü korelasyon vardır. Kadın öğrencilerin farklılıklara saygı düzeyi ve toplumsal cinsiyet algısı anlamlı bir şekilde yüksektir. Ailesi 1501-3000 TL arasında gelir düzeyine sahip gruptakilerin farklılıklara saygısı anlamlı bir şekilde düşüktür. Geniş aile yapısına sahip katılımcıların, 3 ve daha fazla kardeşi olan katılımcıların ve sosyal hizmet bölümünü kendi isteği ile seçmeyen katılımcıların toplumsal cinsiyet algısı anlamlı bir şekilde düşüktür.
This study aims to examine the relationship between social work students’ levels of respect for diversity and their perceptions of gender. As a result of the research conducted with quantitative method, data were collected from 346 students studying at 4 universities. In line with the purpose of the research, a questionnaire was applied as a data collection tool. The questionnaire consisted of a total of 76 questions including 21 questions prepared by the researcher, the Respect for Diversity Scale consisting of 30 questions developed by Öksüz and Güven, the Gender Perception Scale consisting of 25 questions developed by Altınova and Duyan. When the results of the research are examined, the x̄=130,968 obtained from the Respect for Diversity Scale and the x̄=114,075 obtained from the Gender Perception Scale indicate a high level of respect for diversity and gender perception The level of respect for diversity and gender perception of female students is significantly higher. The group with an income level of 1501-3000 TL has a low level of respect for diversity. Participants with extended family structure, participants with 3 or more siblings, and participants who did not choose the social work department voluntarily had a significantly lower gender perception.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 29, 2022 |
Submission Date | September 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 33 Issue: 3 |