Turizmde gelişmiş ülkeler stratejik turizm planlarına turizm eğitim
programlarını da dâhil etmektedir. Bununla birlikte turizm rehberlerinin mesleki
sorumluluk ve rolleri de her geçen gün artmakta ve değişmektedir. Bu değişim; eğitim
kurumlarını, rehberlik eğitimini, eğitimin şeklini ve eğitim konularını da etkilemektedir.
Türkiye’de Turist rehberliği eğitimi üniversitelerin meslek yüksekokullarında ön lisans,
yüksekokul ve fakültelerde, lisans ve yüksek lisans düzeyinde verilmeye başlanmıştır.
Çalışmanın amacı; lisans düzeyinde eğitim veren turizm rehberliği bölümlerinin ders
müfredatlarının mesleğin ihtiyacı, güncel gereksinimler ve sektörün beklentilerini
karşılama düzeylerini araştırmaktır. Bu bağlamda; Türkiye’de bulunan turizm rehberliği
bölümleri toplamda 40’dır. Bu çalışmada iki üniversitenin öğrenci almaya
başlamadıkları tespit edilmiş ve araştırma 38 üniversitenin lisans programlarıyla
tamamlanmıştır. İlgili programların ders müfredatları, Turizm Bakanlığı Sertifika
Kurslarındaki dersler, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi dikkate alınarak
nitel araştırma yöntemi ile incelenmiştir. Sonuç olarak; lisans eğitim programlarındaki
temel teorik derslerin beklentileri karşılar nitelikte olduğu ancak turizm de güncel
konular, yabancı dil eğitimi, bölgesel temalı dersler ve teknik uygulamalı derslerin nispeten sınırlı kaldığı belirlenmiştir. Türkiye’de Kültür ve Turizm Bakanlığı, Meslek
Odaları ve eğitim kurumları turizm rehberliği mesleğini olumsuz etkileyebilecek içsel
ve dışsal konjonktürel gelişmeleri takip etmekte, mesleğin ve turizmin zarar görmemesi
için de önlem almaktadırlar. Araştırma bulgularının ilgili kurumların alacağı kararlara
ve ilerde yapılacak çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 15 |