Ülke imajı turizm açısından büyük bir öneme sahiptir. Turistlerin ülke hakkında
sahip oldukları imaj o ülkenin turizm açısından seçilmesinde kilit noktalardan bir
tanesidir. Turizmde pazarlaması açısından ülkeye yönelik olumlu bir imaj oluşturulması
ve bu imajın kişilere doğru olarak aktarılması dikkat edilmesi gereken konulardır. Ülke
imajının turistlere aktarılması konusunda ise turist rehberleri ön plana çıkmaktadır. Turist
rehberleri ülke imajının oluşturulması veya var olan imajın değiştirilmesi konusunda
oldukça etkilidirler. Ülke imajı konusunda bu derece etkililiğe sahip turist rehberlerinin
ülke imajını nasıl algıladıkları da önemli bir konudur. Turist rehberlerinin Türkiye imajını
algılamaları konusu daha önce Temizkan (2005) ve Tokay (2015) tarafından
incelenmiştir. Bu çalışmalar faaliyette bulunan turist rehberleri üzerine
gerçekleştirilmiştir. Turizm rehberliği konusunda eğitim alan öğrenciler de geleceğin
turist rehberleri adayları olmalarından dolayı öğrencilerin Türkiye imajı algılamaları
önem arz etmektedir. Bu çalışmada, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Turizm
Rehberliği bölümünde eğitimine devam eden öğrencilerden veri toplanmıştır. Çalışmada
veri toplama aracı olarak anket tekniğine başvurulmuştur. Katılımcıların Türkiye’nin
genel imajı algılamalarına bakıldığında genel olarak katılımcıların gözünde insan haklarına saygı, adi suçların mağduru olma, terör, ekonomi, iş ilişkileri, trafik, çevre ve
özel yaşama saygı konularında olumsuz bir imaja sahip olduğu söylenebilmektedir.
Katılımcıların Türkiye’nin turizm imajını dünyadaki rakiplerine göre olumlu gördükleri
tespit edilmiştir.
Destinasyon İmajı Turist Rehberi Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 15 |