Çin, Japonya, Güney Kore gibi ülke turistlerinin aktif olarak turizme katılıyor
olmaları, harcanabilir gelirlerin fazla olması, hızlı büyüyen nüfus yapısı bu ülkelerin
turistlerini turizm pazarında önemli hale getirmektedir. Türkiye’ye bakıldığında ise Uzak
Doğu’dan gelen turist sayısının diğer ülkeler ile karşılaştırıldığında oldukça düşük olduğu
saptanmıştır. Bu noktada araştırmanın amacı, ülkelerinde tüketilen yenilebilir böceklerin
Kapadokya’da yer alan yiyecek içecek işletmelerinin menülerinde yer almasının Uzak
Doğu’dan gelen turistlerin motivasyonları üzerinde etkili olup olmayacağının tespit
edilmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi olan görüşme tekniğinden yarı
yapılandırılmış görüşme uygulanmıştır. Araştırmada gayeli (amaçlı) örnekleme türü
içerisinde yer alan kartopu örneklemesi kullanılmıştır. Görüşme, Kapadokya’da yiyecek
içecek işletmelerinde çalışan 17 birey ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak
kullanılan görüşme formları 8 açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Elde edilen veriler
betimsel analiz ile incelenmiştir. Araştırmadan çıkartılan sonuçlara bakıldığında ise
katılımcıların Uzak Doğu’dan gelen turistleri ağırladıkları ancak yenilebilir böcek tarzı
ürünleri sunmadıkları görülmüştür. Bu durumun başlıca sebebinin ise Uzak Doğu’dan
gelen turistlerin Türk yemeklerini denemek istemeleri olduğu tespit edilmiştir.
Katılımcıların 17’si de yenilebilir böcek menüleri oluşturmayı düşünmemektedir. Araştırmanın bir başka sonucuna göre Uzak Doğu’dan gelen turistlerden menülerde
yenilebilir böceklerin bulundurulmasına ilişkin talep bulunmamaktadır. Araştırmanın
neticesinde 12 katılımcı yenilebilir böceklerin menülerde yer almasının turizme hiçbir
etkisinin olmayacağını ifade etmiştir. Bu noktadan yola çıkılarak menülerde bu tarz
yiyeceklerin sunulmasının Uzak Doğu’dan gelen turistleri çekmeyeceğini yalnızca
işletmeler için zahmetli ve maliyetli olacağı sonucuna ulaşılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 16 Issue: 16 |