Nowadays,
as a result of the increase in financial opportunities and technological
developments, traffic congestions and densities started to increase in cities
and air pollution and time losses started to increase. With the increase in the
time people spend in traffic, city managers and transportation planners have
aimed to prevent this problem by making new roads and new transportation
investments. However, new transportation investments and roads could not
prevent traffic congestion. In this study, the effects of transportation
investments on traffic congestion will be analyzed with the help of PTV Group
Vissim software. The software developed a micro building model in the port
corridor and analyzed the current traffic situation in the planning of traffic
counts. The proposal compares the contribution of the scripts to the solution
of the projects planned to be planned on the corridor, test rooms with the same
traffic volume.
Günümüzde her geçen gün maddi imkânların ve teknolojik gelişmelerin artması
sonucu kentlerde trafik sıkışıklıkları ve yoğunlukları artmaya başlamış,
bununla beraber hava kirliliği ve zaman kayıpları da artmaya başlamıştır.
İnsanların trafikte geçirdikleri zamanın artmasıyla kent yöneticileri ve ulaşım
planlamacılar yeni yollar ve yeni ulaşım yatırımları yaparak bu sorunun önüne
geçmeyi hedeflemişlerdir. Fakat yapılan yeni ulaşım yatırımları ve yollarda
trafik sıkışıklığının önüne geçememiştir. Bu çalışmada Kocaeli ili sınırlarında
trafik sıkışıklığının gözlemlendiği Gölcük Koridoru irdelenerek ulaşım
yatırımlarının trafik sıkışıklığına etkileri PTV Group Vissim yazılımı
yardımıyla analiz edilecektir. Yazılım yardımıyla koridor boyunca mikro
simülasyon modeli oluşturularak halihazırda işleyen mevcut trafik akışı daha
önceden yapılan trafik sayımları verileri kullanılarak analiz edilmiştir. Öneri
olarak geliştirilen senaryolarda aynı trafik hacminde test edilerek, koridor
üzerinde yapılması planlanan projelerin çözüme katkısı karşılaştırılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.