Bu araştırma ile ataması yapılmayan öğretmenlerin atanamama kaygı durumlarının belirlenerek, ataması yapılmayan öğretmenlerin içinde bulundukları zorluklara ilişkin toplumda farkındalık oluşturmak amaçlanmıştır. Dolayısıyla araştırmanın, ataması yapılmayan öğretmenlerin sorunlarının çözümü noktasında katkı sağlayacağı umut edilmektedir. Araştırmanın çalışma grubunu, Tokat İli sınırları içinde yaşayan, ataması yapılmamış 16 öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi ile yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak araştırma verileri elde edilmiştir. Ataması yapılmayan öğretmenler ile yapılan görüşmeler sonucunda, görüşme formları ve ses kayıt verileri analiz edilmiş, ortaya çıkan sonuçlar, bulgular bölümüne yazılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların tamamının sadece öğretmen olarak atanmayı değil özellikle kendi branşlarından atanarak öğretmenlik mesleğini yapmak istedikleri ve güvencesiz işlerde çalışmanın kendilerini olumsuz etkilediğini ifade ettikleri görülmüştür. Ayrıca katılımcıların tamamının işsizlikle mücadelede çektiği sıkıntıların duygu durumlarını olumsuz etkilediği ve işsizlikten kaynaklanan gelecek kaygısını da yoğum biçimde yaşadıkları söylenebilir. Görüşme yapılan katılımcıların büyük bir çoğunluğu Milli Eğitim Bakanlığı’nın istihdam ve atama politikalarını eleştirmektedir. Araştırma sonuçlarına göre eğitim fakülteleri kontenjanlarının hiçbir öğretmeni açıkta bırakmayacak biçimde belirlenmesi, tüm eğitim fakültesi mezunlarının atamasının yapılması, kaynak dışı öğretmen alımlarının ve pedagojik formasyon gibi uygulamaların sonlandırılması önerilmektedir.
Çalışmalarınızda kolaylıklar diliyorum.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 7 Issue: 2 |