Bu araştırmanın amacı tarihi müzeleri ziyaret eden turistlerin e-şikâyetlerini inceleyerek şikâyetlerle ilgili olarak kapsamlı bir sınıflandırma geliştirmektir. Bu amaçla, İstanbul’da yer alan ve Cumhuriyet tarihinin ilk müzesi olan Topkapı Sarayı’nı ziyaret eden turistlerin Tripadvisor’da paylaşmış oldukları olumsuz yorumlar, içerik analizi yöntemiyle sınıflandırılmıştır. Tripadvisor’da Ekim 2020 yılı itibariyle Topkapı Sarayı Müzesi’ne yönelik 27.074 yorumdan ‘kötü’ ve ‘berbat’ kategorisinde yer alan 138 yorum çalışmaya dâhil edilmiştir. İçerik analizinin yanı sıra Nvivo12 kelime bulutu oluşturularak bulgular desteklenmiştir. Analiz sonucunda; şikâyetler 7 boyut ve 21 temaya ayrılmıştır. Bu şikayetler; ‘yönetim’, ‘ziyaretçiler ve müze deneyimi’, ‘müze nitelikleri’, ‘ücret’, ‘personel’ ‘genel olumsuz değerlendirme’ ve ‘ambiyans’ olarak belirlenmiştir. Bu araştırma, müze ziyaretçilerinin şikâyetlerini belirleyerek müze deneyimleri ile ilgili sınırlı olan alan yazına katkı sağlamakta ve müze yöneticilerinin turist deneyimlerini iyileştirebilmesi için uygulamaya yönelik birtakım öneriler ortaya koymaktadır.
The key objective of the present study is to develop a comprehensive typology of complaints toward historical museums. For this purpose, online negative reviews shared by tourists who visited Topkapi Palace Museum in Istanbul, Turkey were content analysed. As of October 2020, a total of 27,074 reviews were shared on TripAdvisor about the museum of which 138 reviews may be regarded as complaints since they pertained to the "bad" and "terrible" categories. Following a conventional manual content analysis of the reviews, Nvivo12 Word Cloud was used to support the analysis. The analysis resulted in 7 key dimensions and 21 sub-themes (complaints). These dimensions were labelled as "Management issues", "visitors and museum experience", "museum features", "fee", "staff", "ambiance", and "overall negative evaluation". By identifying the key complaints of museum visitors, the study contributes to the limited literature on museum experiences, and offers some practical suggestions for museum managers to improve tourist experiences.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 1 |