BibTex RIS Cite

Osmanlı Devleti’nin Son Yıllarında Kahraman ve Hanedan Merkezli Tarih Öğretimi: Haritalı Küçük Tarih-i Osmani ve Hülasa-i Tarih-i Osmani

Year 2014, Volume: 3 Issue: 2, 112 - 143, 04.07.2014

Abstract

Bu çalışmanın amacı 1886’da Ali Nazima tarafından tarih öğrenmeye yeni başlayan çocuklar için yazılan Haritalı Küçük Tarih-i Osmani ile 1906’da Hüseyin Hıfzı tarafından iptidai mektepleri için çıkartılan Hülasa-i Tarih-i Osmani adlı ders kitaplarından hareketle Osmanlı Devleti’nde tarih eğitiminin nasıl olduğunu değerlendirmektir. Osmanlı Devleti’nde modernleşme ile birlikte yeni eğitim kavramları, metotları tartışılmaya başlamış, düşünürler eğitimin nasıl olması gerektiğini gösteren metinler kaleme almıştır. Aynı durum tarih eğitiminde de geçerli olmuştur. Tarihte büyük adamlar ve kahramanlar her zaman belli bir yere sahip olmuşlardır. Onların yaptıkları çeşitli dönemlerde farklı şekillerde gündeme taşınmıştır. Kimisi büyük adamları önemsiz görürken kimisi olabildiğince önemsemiştir. Özellikle iktidar odakları geçmişlerini anlatırken semboller, ihtişam ve kahramanlıktan yararlanmıştır. İşte bu hanedanın yüceltilmesine ve hükümdarın tekleştirilmesine neden olmuştur.  Eğitime de yansıyan bu durum iktidar odaklı eğitim kurumlarını ve ders kitaplarını yanında getirmiştir. Haritalı Küçük Tarih-i Osmani ve Hülasa-i Tarih-i Osmanî kahramanların eğitim tarihimizdeki etkilerini açığa çıkartarak hükümdarları, savaşları, fetihleri ve antlaşmaları somutlaştırmaktadır. Nicelik ve nitelik açılardan kitapları inceleyen bu makale tarih eğitimimizin kökenini anlamamızda bize yardımcı olacaktır. Kitaplar sayesinde yazarların düşünceleri ve istekleri, hem geçmişi hem de siyaseti tartışma konusu haline getirmektedir.

Year 2014, Volume: 3 Issue: 2, 112 - 143, 04.07.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research & Theoretical Articles
Authors

Ümüt Akagündüz

Publication Date July 4, 2014
Submission Date July 4, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Akagündüz, Ü. (2014). Osmanlı Devleti’nin Son Yıllarında Kahraman ve Hanedan Merkezli Tarih Öğretimi: Haritalı Küçük Tarih-i Osmani ve Hülasa-i Tarih-i Osmani. Turkish History Education Journal, 3(2), 112-143. https://doi.org/10.17497/tuhed.185601



ANNOUNCEMENTS:

1- APA7 Referencing Style:

As of May 2024, TUHED will follow APA 7 (American Psychological Association) style for referencing and citation. For more information, please refer to the TUHED template and writting guidelines.

2- Early Release:

According to the TUHED's new publication policy, the articles which have completed the evaluation process will be published online-first. It will no longer be necessary for manuscripts to wait until the “next issue”. Early Release articles will receive an international identification code (DOI), and identified page numbers. 

3- Ethics Committee Approval:

In accordance with the ULAKBİM decision of 25 February 2020, Ethics Committee Approval must be obtained for studies on people (without age restrictions), this approval must be specified in the Method section of the article and signed Ethics Committee Approval must be uploaded to the system. Applications that do not meet these requirements will not be considered for publication.

4- New Publication Policy 

Beginning from Spring 2021 issue TUHED will require all Turkish manuscripts to contain a full-text English translation. Manuscripts submitted in Turkish will be requested to have full-text English translation if they are accepted for publication after the review process. 




10829

 Turkish History Education Journal site and its metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license is available at COPYRIGHT