Bilingual dil edinimi (2L1) üzerine yapılan araştırmalarda 2L1 iki ayrı dili kapsayan tek dil edinimi (L1) olarak kavramsallaştırılmış görünse bile göz önünde bulundurulması gereken bir gerçek vardır; 2L1 edinimindeki girdi iki dilden oluşur ve iki dillinin zihninde birbirini etkiler. Son yıllarda bu alandaki önemli gelişmelerden biri, iki dillinin zihninin iki sistemi daha ilk aşamalardayken ayırt edebilmesi hakkında fikir birliğine varılmış gibi görünmesidir (Unsworth 2013; Curtin, Byers-Heinlein & Werker 2011; Genesee 2003, 1989; Köppe & Meisel 1995).
Bu çalışmanın amacı akraba Türkmen ve Türk dilleriyle büyüyen bir kız çocuğunun dil ediniminde gözlemlenmiş ve belgelenmiş verilerden dikkat çekici alıntıları bir vaka çalışması olarak tanımlamaktır. Elde edilen çıkarımlar, ileride akraba dil ediniminin özelliklerinin anlaşılmasına, bir tipoloji oluşturulmasına, vb. katkıda bulunacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | South-West (Oghuz) Turkic Dialects and Literatures |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2023 |
Submission Date | July 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2023 Issue: 46 |