Bu
araştırmanın amacı; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü öğrencileri ve
Diş Hekimliği Fakültesindeki öğrencilerin sosyal medya ağlarını kullanım amacı
ve bağımlılığının uyku kalitesi ile ilişkisinin incelenmesidir. Veri toplama
aracı olarak, Andreassen ve diğ., (2012) tarafından geliştirilen, Türkyılmaz
(2015) tarafından Türkçeye uyarlanan ‘Facebook Bağımlılık Ölçeği’ ve Buysse ve
diğ., (1989) tarafından geliştirilen, Ağargün ve diğ., (1996) tarafından Türkçeye uyarlanan ‘Pitsburg Uyku Kalitesi Ölçeği’
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Mustafa Kemal Üniversitesinde öğrenim
görmekte olan, Beden Eğitimi ve Spor
Öğretmenliğinden 169, Diş Hekimliği Fakültesinden ise 99 olmak üzere toplamda
268 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin analizinde; betimsel istatistik
yöntemleri, Kruskal Wallis-H Testi, Mann Whitney-U Testi ve Spearman Sıra
Farkları Korelasyon analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin sosyal medya ağlarını
çoğunlukla arkadaşlarla iletişim kurmak amacıyla kullandığı tespit edilmiştir.
Uyku Kalitesi ve Sosyal Medya Ağları Bağımlılığı Ölçek puanlarının bölüm
değişkenine göre Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeliği Bölümü öğrencileri için
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca
Sosyal Medya Ağları Bağımlılığı ve Uyku Kalitesi Ölçek puanları arasında pozitif yönlü ve orta seviyede
anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Sonuç olarak; Beden Eğitimi ve Spor
Yüksekokulu öğrencilerinin Diş Hekimliği fakültesi öğrencilerinden sosyal medya
ağları bağımlılıklarının daha yüksek düzeyde olduğu, uyku kalitelerinin ise
daha kötü düzeyde olduğu söylenebilir.
The aim of this research was to
use social media networks to students in the Physical Education and Sport
Teaching Department students and Faculty of Dentistry, to examine the
relationship between sleep quality and addiction. As the data collection tools
have been used ‘Facebook Addiction Scale’ developed by Andreassan et al.
(2012), adapted to Turkish by Türkyılmaz (2015) and ‘Pittsburgh Sleep Quality
Scale’ developed by Buyyse et al. (1989) and adapted to Turkish by Ağargün et
al. (1996). The sample of thestudy is composed of the department of Physical
Education and Sports Teacher students 169, from the Faculty of Dentistry
students 99, in total 268 students in Mustafa Kemal University students who are
teaching. Research, data analysis; the methods of
descriptive statistics, Kruskal Wallis-H Test and Mann-Whitney-U Test were
used. The aim of using social media
networks students mostly communicate with friends. Sleep Quality and Social
Media Networks Addiction were variable according to
the section of dependence scale, it was determined that the Department of Physical Education and Sport Teaching showed a statistically
significant difference. Also Social Media
Networks Addiction and Sleep Quality Scale scores at the intermediate level a
significant relationship was identified between directional and positive. As a
result; It can be said that the students of Physical Education and Sports School are at a higher level of social media
networks' Addiction than Dentist students, and
at worse level of sleep quality.
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Derleme |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Submission Date | December 18, 2017 |
Acceptance Date | December 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |